Sök lediga tjänster hos Azets
Trött på löpande bokföring och vill utvecklas mer inom analys och rådgivning?Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi har 300 medarbetare och över 1000 kunder i Sverige samt 7500 + medarbetare i världen. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten.
I rollen som senior redovisningskonsult med kundansvar kommer du att arbeta nära kunden med rådgivning, utveckla processer och kvalificerad redovisning. Här får du vara med i en utvecklingsresa samt påverka Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Genom ägarskap, struktur och effektivitet ser vi att du både har förutsättningar för att leverera och kunna avsluta arbetsdagen inom kontorstid - varje dag.
Vad innebär jobbet konkret?
- Eget kundansvar med ansvar för att bibehålla och utveckla kundrelation
- Månadsbokslut dvs bokningar, balansavstämningar, momsavstämning och deklaration mm
- Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer
- Viss löpande bokföring
- Kundkontakt dagligen
- Samarbete och arbete med nearshoringbolag
- Identifiera och förbättra både internt hos Azets och hos kund
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet av självständigt redovisningsarbete
- Erfarenhet av kundansvar i en konsulterande roll
- Tidigare arbetat med processtöd och rådgivning mot kund
- Erfarenhet av förändringsledning och processutveckling
- Goda kunskaper i Excel
- Kommunicerar obehindrat på både Engelska och Svenska
Meriterande med erfarenhet av Business Central eller Visma Business.
Om Azets
Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Placering i centrala Malmö, men vi tillämpar hybridarbete.
Urval sker löpande, ansök redan idag!
Kontaktperson: Mostafa Toutanji, Rekryterande chef, mostafa.toutanji@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du en lönespecialist som är nyfiken på löneoutsourcing med goda möjligheter att påverka din egen karriärutveckling? Vi på Azets erbjuder möjligheten att få arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Välkommen till vårt Göteborgs-team.
Arbetet som payroll consultant består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Goda kunskaper i Engelska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Erfarenhet av Hogia samt Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Dessutom har vi flexibla arbetstider.
- Wellbeing paket med: hälsofrämjande aktiviteter, kostnadsfri massage på kontoret och schysst friskvårdsbidrag
- Massa roliga teamaktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
Bli en del av Amazing Azets
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta rekryterare, Caroline Bergendahl, caroline.bergendahl@azets.com
#LI-Hybrid #LI-CB2
Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som Accounting Controller Consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder?
Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
- Finansiell controlling mot kund
- Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
- Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar
- Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen
- Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning
- Professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette.
Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta.
Om Azets
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 300 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig bland annat hybrid-arbete, kontinuerlig utveckling och schyssta förmåner med aktivt arbete inom hälsa och välmående. Dessutom har vi väldigt kul på jobbet! Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling.
Placering är i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Ansök redan idag!
Kontaktpersoner:
Åsa Andorff, Business Area Director Accounting, asa.andorff@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets och avdelningen Large accounts, här sköter vi redovisningen åt några av Sveriges större bolag. Med en växande kundportfölj växer även våra team. Du får arbeta riktat mot ett par kunder och tillsammans med din chef formas din roll och utveckling. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR.
Som Senior Accounting Controller Consultant arbetar du fokuserat med en eller ett par stora kunder. Med din kompetens och våra processer säkerställer du kvalitet i redovisningen och hög kundnöjdhet. Vi arbetar med stora flöden där ditt arbete blir nyckeln till nöjda kunder. Våra kollegor i Rumänien sköter den löpande bokföringen, vilket frigör tid för att du ska kunna fokusera på controlling av redovisningsarbete samt rådgivning till kund.
Som konsult på Azets får du möjlighet att arbeta nära och tillsammans med dina kollegor inom redovisning. Vi har en bredd av experter som du kan bolla komplexa delar av redovisning med för din, arbetets och kundens utveckling. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att få fördjupas och utvecklas inom de områden som passar dig, exempelvis som processpecialist, leveransansvarig eller specialist inom GA/AP/AR. I denna roll får du stor påverkan på vår fortsatta digitaliseringsresa där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Kund och roll kommer anpassas efter just din kompetens och ambitioner, för att vi ska nå mer tillsammans.
Som Senior Accounting Controller Consultant fokuserar du på:
- Bokslutsarbete, månads och årsbokslut
- Finansiell controlling mot kund
- Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
- Controlling av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som:
- Har relevant utbildning inom ekonomi från universitet/högskola/yrkeshögskola
- Har flerårig erfarenhet av årsbokslutsarbete (K3/IFRS)
- Trivs i den rådgivande rollen inom redovisning
- Har lätt för att ta till sig ny teknik
- Har professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Om oss
Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.
Du som medarbetare får:
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
- Utbildningspaket som individanpassas och ta del av expertis inhous
- Auktoriseringsprogram via vår branschorganisation SRF konsulterna
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktperson:
Åsa Andorff, Business Area Director, asa.andorff@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du nyfiken på löneoutsourcingbranschen med goda möjligheter att påverka din egen karriärsutveckling? Vi på Azets erbjuder just nu en möjlighet att få arbeta med stora välkända internationella kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, systemutveckling, kundservice och framförallt lön? Toppen, då välkomnar vi din ansökan med placering i vårt härliga och superkompetenta team i Solna!
I rollen som lönekonsult på ADP möter du en bred variation av kunder där du är den rådgivande part. Du stöttar kunderna i frågor som berör lön, lagar, kollektivavtal, pension och försäkring. Vi försöker alltid ligga steget före och ser gärna att du är nyfiken på att utvecklas med oss. På ADP får du dagligen samarbeta med kompetenta och hjälpsamma kollegor, vilket möjliggör för dig att växa i din profession.
Om rollen:
Som lönekonsult på Azets jobbar du med hela löneprocessen och säkerställer att vi levererar rätt lön i tid till våra kunder. Vilket bland annat innefattar:
- Kunddialog
- Rådgivning
- Rapportering till myndigheter
- Ständigt utvecklings och förbättringsarbete gällande hela löneprocessen
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Minst 2 års självständigt lönearbete, gärna från konsultbranschen eller konsultrollen
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska kunskaper. Majoriteten av kommunikation med kund och kollegor sker på engelska.
Du har en positiv attityd, ett genuint intresse av att jobba i team och uppnå mål tillsammans. Arbetet förutsätter god samarbetsförmåga men också ett självständigt arbetssätt och initiativtagande. Du är noggrann, har hög kvalité i ditt arbete och du strävar alltid efter att hitta lösningar som ger mervärde för kund. Du är van att arbeta i olika system, har du erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön är det en fördel.
Vad vi på Azets erbjuder
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 6500 anställda, varav 300 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Du som medarbetare får:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa och specialisera sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Aktivt wellbeing arbete med: hälsofrämjande aktiviteter, kostnadsfri massage, förmångscykel, schysst friskvårdsbidrag
- Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra
Låter det som något som passar dig? Sök tjänsten redan nu då vi intervjuar löpande! För frågor kontakta rekryterande chef Sara Adenborg (sara.adenborg@azets.com) eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition (mikaela.karlstrom@azets.com).
#LI-Hybrid #LI-MK1
Här på Azets erbjuder vi dig en utvecklande roll där du får arbeta med några av Nordens mest kända varumärken och företag. Vi växer, häng med på vår tillväxtresa i den Nordiska avdelningen! Placering är på vårt trevliga kontor i Rotebro, Sollentuna.
Arbetet som lönekonsult består till stor del av kvalitetssäkring av löneleverans av svenska löner ut mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
- Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Kunskap i Excel är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet genom att kunna arbeta hemifrån eller på kontoret utifrån vad som passar din livssituation bäst. Vi erbjuder dig;
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Dessutom har vi flexibla arbetstider.
- Wellbeing paket med: hälsofrämjande aktiviteter, kostnadsfri massage på kontoret och schysst friskvårdsbidrag
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
Frågor
Maila konsultchef Linda Österholm, linda.osterholm@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du en lönespecialist som är nyfiken på löneoutsourcing med goda möjligheter att påverka din egen karriärutveckling? Vi på Azets erbjuder möjligheten att få arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt Malmö team.
Arbetet som payroll consultant består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Goda kunskaper i Engelska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Erfarenhet av Hogia eller Agda samt Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Dessutom har vi flexibla arbetstider.
- Wellbeing paket med: hälsofrämjande aktiviteter, kostnadsfri massage på kontoret och schysst friskvårdsbidrag
- Massa roliga teamaktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
Bli en del av Amazing Azets
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Pernilla Werder, avdelningschef, pernilla.werder@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Vill du ha möjligheten att påbörja din lönekarriär i en internationell koncern som ligger i framkant gällande digitalisering? Som praktikant hos oss ges du möjligheten att arbeta med välkända bolag och få en stor utvecklingskurva inom lönearbete.
Under LIA perioden kommer du, tillsammans med andra likasinnade på praktik hos oss, få ingå i vårt praktikprogram där du får:
- Inblick och kunskap om hur en modern lönefunktion fungerar
- En mentor som finns till för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från våra kompetenta kollegor
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar just du kan ta inom lön
Placering finns på kontor i Solna Business Park, Rotebro, Uppsala eller Göteborg med möjlighet att förlägga vissa delar på distans. För att du ska nå önskad utveckling under din LIA får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
Vem är du:
- Student från yrkesförberedande skola med inriktning lön
- Du har LIA period under våren 2024 - önskvärt att perioden är minst 8 veckor lång.
- Kundorienterad
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete
Vår ambition är att anställa praktikanter efter avslutad LIA och flera av våra tidigare praktikanter har gjort karriär hos oss!
“Det som jag tyckte var bäst med min LIA var variationen av att arbeta med olika kunder och avtal vilket var jättelärorikt. Även att det fanns ett tydligt upplägg för LIA perioden från första dagen så att jag visste vad jag kunde förvänta mig och vem jag kunde vända mig till.”
Sofia, anställd lönekonsult Göteborg, genomförde LIA vår 2022.
Såhär söker du:
Bifoga ditt CV och svara på några frågor om din LIA. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av våra LIA platser löpande, så sök redan idag för att fånga din plats hos oss. LIA - ansökan är öppen till den 6 november men vi kommer påbörja tillsättningar av platserna innan dess.
Kontaktperson:
Caroline Bergendahl, caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi har 300 medarbetare i Sverige, med över 1000 kunder och över 7500 medarbetare i världen. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Vår kundportfölj med fastighetsföretag växer kontinuerligt och med en växande affär söker vi en konsultchef att leda teamet i arbetet framåt.
Som konsultchef kommer du att ha en central roll och en viktig del i att fortsätta utveckla vår affär och organisation mot fastighetskunder inom redovisning. Du bygger starka kundrelationer och kommer aktivt arbeta med att stötta tillväxten för fastighetsgruppen. Teamet består av ett dussintal konsulter som du leder i arbetet och utvecklar mot uppsatta mål.
Som konsultchef fokuserar du på hela gruppens resultat och måluppfyllnad, likväl som den individuella konsultens potential, välmående och utveckling. Du fortsätter bygga en grupp som arbetar utifrån Azets värderingar och mot gemensamma mål. Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att vi har nöjda kunder och en lönsam kundleverans med hög kvalitet. I ditt arbete har du fokus på kund-och medarbetarlönsamhet som bidrar till Azets framgång. Du får stöd och samarbete av dina konsultchefs kollegor och tillsammans med avdelningchef driver och utvecklar ni avdelningen Large accounts.
Fokusområden som konsultchef:
- Personalansvar
- Säkerställa resultatuppfyllnad
- Kund- och leveransansvar
- Förankra och implementera strategier
Vi söker dig som har:
- Tidigare ledar- eller chefserfarenhet
- Seniora redovisningskunskaper, fördelaktigt med erfarenhet av fastighetsredovisning.
- God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet
- Professionella kunskaper i svenska och engelska
- Goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom konsultbranschen. I ditt ledarskap är du strukturerad och sätter mål som du realiserar och förverkligar. Du gillar utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas. Med en god kommunikativ förmåga når du ut med dina budskap till medarbetare och kund.
Vi på Azets
Azets är ett företag som ständigt strävar mot förbättringar vare sig det gäller kvalité, kundrelationer, system eller medarbetarperspektivet. Vi erbjuder Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån med en ordentlig hemarbetsplats och från kontoret, för en bra balans mellan arbete och privatliv. Som chef får du arbeta med kompetenta chefskollegor och medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll. Vi har ett schysst förmånspaket och en kultur som präglas av utveckling och framåtanda.
Om du vill arbeta på en arbetsplats där du kan göra en verklig skillnad och ha möjlighet att växa och utvecklas i din karriär, då är detta en möjlighet du inte vill missa, ansök nu och bli en av våra Amazing Leaders!
Urval sker löpande, välkommen in med ansökan.
Frågor: Åsa Andorff, Business Area Director, asa.andorff@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR.Med över 7,500 hängivna medarbetare världen över hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål. Vi söker vår nästa konsultchef för internationella kunder/ADP inom affärsområdet Payroll. Placeringsort, Uppsala.
ADP är en global aktör inom lön och HR och finns idag i över 140 länder runtom i världen där Azets varit partner sedan 2009. ADP har en tydlig struktur och process med egna plattformar som underlättar arbetet för oss som tredje part. Vi är i dagsläget en av få ADP-partners i Sverige.
Rollen som konsultchef:
Som konsultchef kommer du att ha en central roll och en viktig del i att fortsätta utveckla vår affär och organisation mot våra ADP-kunder. Ditt team består av ett dussintal konsulter som du leder i arbetet utifrån Azets värderingar och verktyg och utvecklar mot uppsatta mål. Som konsultchef fokuserar du på hela gruppens resultat och måluppfyllnad, likväl som den individuella konsultens potential, välmående och utveckling. Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att vi har nöjda kunder och en lönsam kundleverans med hög kvalitet. I ditt arbete har du fokus på kund-och medarbetarlönsamhet som bidrar till Azets framgång. Du har även ett tätt samarbete med avdelningschefen, avdelningens service delivery manager och konsultchefen i Solna som leder den andra lönegruppen inom ADP-avdelningen.
Dina ansvarsområden som konsultchef kan sammanfattas i:
- Personalansvar som förutom att leda, motivera och coacha gruppen även innebär att skapa lönsamhet, engagemang och utveckling.
- Kundansvar som innebär direkt ansvar för gruppens service, lönsamhet, leverans och relationer
- Vara ambassadör och möjliggörare för företagets strategi samt förankra och implementera den
- Kunna verka för både gruppen och företagets framgång
Vad söker vi:
- Kunskap inom löneområdet
- God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet.
- Professionella kunskaper i svenska och engelska
- Kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom service eller försäljning och är van att leda andra. Har du erfarenhet av att resursplanera och erfarenhet av Hogia ser vi det som ett plus.
Vem är du:
I ditt arbete är du strukturerad, sätter mål som realiserar och förverkligas. Du drivs av utmaningar, säkerställer att påbörjade projekt avslutas. Är inte rädd för att hugga i och hjälpa till där det behövs. Du har en förmåga att nå ut med budskap till kund såväl som till andra samarbetspartners. Är engagerad, stresstålig och leder verksamheten för gruppen i rätt riktning.
Bli en del av Amazing Azets
Azets är ett företag som ständigt strävar mot förbättringar vare sig det gäller kvalité, kundrelationer, system eller medarbetarperspektivet. Vi erbjuder Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån med en ordentlig arbetsplats och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Som chef får du arbeta med kompetenta medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll.
Skulle du passa in i rollen som en av våra Amazing Leaders? Urval sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Frågor: Susanne Holmberg, Avdelningschef ADP susanne.holmberg@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi har 300 medarbetare och över 1000 kunder i Sverige samt 7500 + medarbetare i världen. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Vår kundportfölj inom redovisning växer kontinuerligt, med en växande affär söker vi en hyresadministratör till vårt fastighetsteam.
Som hyresadministratör på Azets har du kvalitétsansvar för hyresadministration samt uppföljning av hyres- och kundfordringar. I rollen är du ett stöd till kunder i frågor om hyres- och kundfordringar. Du hanterar betalningar, ansvarar för löpande registervård och säkerställer att allt är uppdaterat och färdigställt för fakturering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- registrera hyresavtal
- uppsägningar
- överlåtelser
- hyreshöjningar
- övriga korrigeringar av hyror
Vi söker dig som har:
- gymnasialutbildning med inriktning ekonomi
- erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna kundreskontra
- erfarenhet av fastighetsbranschen
- erfarenhet av service och kundbemötande
För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande och kontinuerligt effektiviserar och skapar förbättringar i ditt arbete.
Amazing Azets
Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden.
Du som medarbetare får bland annat:
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Med en komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
- Utbildningspaket som individanpassas med bland annat: Stephen Coveys globalt uppskattade utbildning i självledarskap (sju goda vanor)
- Azets Reach, vårt talangprogram skapar förutsättningar för karriärutveckling och måluppfyllnad
- Våra BPI (business process improvement) avdelningar bevakar och utvecklar dig konstant med de senaste inom branschen
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontakt
Åsa Andorff, Head of Business Area, Accounting asa.andorff@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du löneadministratör som är bra på att bygga relationer och trivs med att arbeta i en varierande tjänst med eget ansvar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Azets är en internationell outsourcingleverantör inom lön och redovisning. Vi erbjuder även våra kunder interimskonsulter som kan hjälpa till på plats hos kunderna under tillfälliga perioder. Nu söker vi en driven lönekonsult till vår interimsverksamhet i Stockholm.
I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom erfarenhet av att arbeta hos olika kunder i deras system och processer. Dina uppdrag kan vara olika långa och ha olika omfattning, men oftast är ett uppdrag minst ett halvtidsuppdrag. När du inte arbetar hos kund förstärker du våra övriga löneteam inom outsourcing. Oftast är uppdragen i Göteborg där du är på plats hos kund ett par dagar i veckan, men kan även vara i Stockholm och då arbetar du på distans. Tjänsten är heltidstjänst men finns möjlighet att bli anställd på tidsbegränsad eller tillsvidare.
Vi söker dig med:
- YH utbildning inom lön
- Minst 5 års självständigt lönearbete
- Erfarenhet från lönesystemet Hogia och/eller Agda
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen som interimskonsult via Azets tror vi att du är en person som tycker om variation och nya utmaningar samtidigt som du är pålitlig och levererar med kvalitet. Du tycker om att bygga relationer och ge bra service till kunder.
På Azets får du möjlighet att utvecklas i en trivsam och inkludernade miljö. Vi är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Du som medarbetare på Azets har tillgång till hälsoaktiviteter och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. Vi ger dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
Intresserad?
Skicka in ditt CV till oss och skriv några rader om varför just du skulle passa in hos oss. Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan.
Har du några funderingar innan du söker? Maila interimschef Helena Malmström på helena.malmstrom@azets.com.
#LI-hybrid #LI-MK1
Är du löneadministratör som är bra på att bygga relationer och trivs med att arbeta i en varierande tjänst med eget ansvar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Azets är en internationell outsourcingleverantör inom lön och redovisning. Vi erbjuder även våra kunder interimskonsulter som kan hjälpa till på plats hos kunderna under tillfälliga perioder. Nu söker vi en driven lönekonsult till vår interimsverksamhet i Stockholm.
Vi önskar att du har arbetat minst 5 år med självständigt lönearbete samt att du har goda kunskaper i Hogia och/eller Agda och olika kollektivavtal. I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom att du får erfarenhet av att arbeta hos olika kunder i deras system och processer. Dina uppdrag kan vara olika långa och ha olika omfattning, men oftast är ett uppdrag minst ett halvårssuppdrag. När du inte arbetar hos kund förstärker du våra övriga löneteam inom outsourcing. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Du behöver vara en person som tycker om variation och nya utmaningar samtidigt som du är pålitlig och levererar med kvalitet. Du tycker om att bygga relationer och ge bra service till kunder. För att lyckas med dina uppdrag hos oss behöver du kunna svenska flytande i tal och skrift samt vara bekväm med att kommunicera på engelska.
Vi söker dig med:
- YH utbildning inom lön
- Minst 5 års självständigt lönearbete
- Erfarenhet från lönesystemet Hogia och/eller Agda
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Kunskaper i Excel
På Azets får du möjlighet att utvecklas i en trivsam och inkludernade miljö. Vi är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Du som medarbetare på Azets har tillgång till hälsoaktiviteter och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. Vi ger dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
Intresserad?
Skicka in ditt CV till oss och skriv några rader om varför just du skulle passa in hos oss. Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan.
Har du några funderingar innan du söker? Maila interimschef Helena Malmström på helena.malmstrom@azets.com.
#LI-Hybrid
Är du konsult inom redovisning, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.
Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom redovisning, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.
Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig.
#LI-Hybrid
- Azets.se
- talentlink