Sök lediga tjänster hos Azets
Vill du vara en nyckelspelare i att stärka marknadspositionen för en ledande aktör inom redovisningstjänster? Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. I dagsläget är vi ca 400 medarbetare i Sverige (8200 + globalt) och fortsätter att växa. Vi söker nu en driven och erfaren Sales Executive som vill ta nästa steg i sin karriär och bygga långsiktiga affärsrelationer med både svenska och internationella bolag.
I rollen som Sales Executive kommer du att ha en central position i att driva och utveckla nya affärer inom redovisning och ekonomiska tjänster. Du kommer att arbeta mot stora företag med komplexa behov, där du får möjlighet att använda din expertis och nätverk för att etablera långvariga relationer och hjälpa våra kunder att optimera sina ekonomiska flöden.
Det här erbjuder vi dig:
- En nyckelroll där du får möjlighet att påverka vår framtida tillväxt och marknadsposition.
- Ett starkt team av kollegor inom sälj och redovisning som stöttar dig i att nå framgång.
- En dynamisk arbetsmiljö med internationell prägel och möjlighet att arbeta med både svenska och nordiska samt globala koncerner.
- Stöd och resurser från vår erfarna Accounting-organisation och interna nyckelpersoner som gör det möjligt för dig att skapa skräddarsydda lösningar för varje kund.
Din roll:
Som Sales Executive är du ansvarig för att identifiera och etablera relationer med nya kunder och bygga starka partnerskap. Du kommer att:
- Aktivt identifiera affärsmöjligheter och skapa nya kontakter på både den svenska och internationella marknaden.
- Arbeta med lösningsorienterad försäljning, där du skräddarsyr och presenterar våra outsourcingtjänster inom redovisning och ekonomiska flöden för stora företag.
- Hantera komplexa säljcykler där du bygger långsiktiga relationer och tillför affärsvärde till kunderna genom djupgående rådgivning och expertis.
- Samarbeta nära med våra kollegor i säljteamen och Accounting-organisationen för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga lösningar.
Vi söker dig som har:
- Flera års erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning och utveckling av kundrelationer, gärna inom outsourcingtjänster eller relaterade områden.
- Djup kunskap om redovisning och ekonomiska flöden, vilket gör att du kan förstå och lösa kundernas komplexa behov.
- Utmärkta kunskaper i Excel och andra relevanta verktyg för att kunna analysera och presentera lösningar.
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du en skicklig och självsäker förhandlare som trivs i affärsmässiga sammanhang och är bekväm med att hålla presentationer på olika nivåer. Du är kreativ och affärsinriktad, med ett starkt fokus på att identifiera och skapa affärsmöjligheter. Vidare är du resultatorienterad och har förmågan att bygga långsiktiga och hållbara relationer med kunder.
Bli en del av Amazing Azets!
Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Vi har ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, välmående och utveckling för dig som medarbetare.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna Business Park och du kommer att rapportera till Head of Sales. Tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Kontaktpersoner:
Lina Dahlgren, Head of Sales, lina.dahlgren@azets.com
Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.forsblom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Till finance-teamet bestående av 4 personer söker vi dig som är lönespecialist med ett intresse för ekonomi. I rollen säkerställer du löneleveransen mot våra medarbetare inom svenska Azets koncernen. Arbetsuppgifterna omfattar även uppföljning och rapportering av KPI:er samt stöttar upp financekollegorna med analyser och ad-hoc arbete. I rollen samarbetar du nära med kollegorna i finance och HR teamet. Utöver det har vi ett bra samarbete med våra kollegor som tillhör ett systerbolag i Rumänien och assisterar genom att tillhandahålla oss administrativa delar av löneprocessen. I rollen går du in och stöttar genom att vara ett stöd och kvalitetssäkra leveransen som görs av våra rumänska kollegor. Här får du möjlighet att sätta din egen prägel och arbeta aktivt med att se över vad/vilka delar vi kan effektivisera genom nearshoring.
Tjänsten har varierande arbetsuppgifter inom lön med fokus på ekonomiaspekter snarare än HR. Ditt arbete kommer främst fokusera på:
- Löpande utveckla och förfina vår löneprocess
- Rapportering och KPI uppföljning
- Lönekörning och ansvar för svenska lönehanteringen
- Ad-hoc ekonomiska uppgifter
Vi söker din som har:
- Flerårig erfarenhet av självständigt lönearbete
- Fallenhet och intresse för analyser
- Goda kunskaper i Hogia lön + samt Excel
Bli en del av Amazing Azets
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige, 7500 globalt och fortsätter att växa. Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för de bästa medarbetarna och ledarna i vår bransch. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som anställd hos oss får du:
- En trevlig arbetsplats där det är högt i tak, utvecklande arbetsuppgifter och goda förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag
- Schyssta förmåner inom hälsa och välmående
- Ett bra pensions- och försäkringssystem
- Hybrid-arbete med flexibla arbetstider och möjligheter till ett komplett hemmakontor
- Vara del av ett bolag som bryr sig, bland annat genom vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids.
Placering är på Azets huvudkontor i Solna, du rapporterar till CFO. Tillträde är enligt överenskommelse, välkommen med din ansökan redan idag!
Frågor: Stefan Thurn, CFO, stefan.thurn@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med mycket internationella kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt Rotebro team.
Arbetet som lönekonsult i nordenteamet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot våra nordiska kunder, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av Agda ps
- Goda kunskaper i Engelska & svenska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.
Bli en del av Amazing Azets
Placering är i Rotebro, Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Linda Österholm, rekryterande chef, linda.osterholm@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och 8200+ globalt fortsätter vi att växa. Till vårt Malmöteam, som består av knappt 10 konsulter och en konsultchef söker vi dig som vill utvecklas inom ledarskap likväl som i lönerollen.
I rollen som Teamleader ansvarar du för egna kunder där arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund. Du har daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande arbetet med kunder och har fokus på affärsutveckling.
Du är även länken mellan medarbetare och konsultchef, med ansvar att leda och fördela det operativa arbetet genom att stödja och följa upp en effektiv, kvalitativ och värdeskapande leverans.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
- Stöd, hjälp och vägledning av medarbetare i operativa lönefrågor
- Kvalitets-och leveransansvar för teamets arbete och kunduppdrag med fokus på effektivisering
Vi söker dig med:
- Senior erfarenhet av lönearbete och teamledaransvar
- Eftergymnasial utbildning inom löneområdet
- Goda systemkunskaper inom Agda och Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av arbete som konsult inom outsourcing är starkt meriterande.
I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och trygg. Du har ett proaktivt, coachande och lösningsorienterat förhållningssätt. Som person strävar du efter förbättring, med stort kundfokus levererar du det lilla extra i utförandet av ditt arbete.
Bli en del av Amazing Azets
Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF
Tjänsten är placerad på vårt fina Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg med tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Kontaktpersoner:
Emelie Assarsson, Consultant Manager, emelie.assarsson@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-MK1 #LI-Hybrid
Välkommen till Azets, vi erbjuder ett ständigt utvecklande arbete med globala, spännande kunder. Ser du dagligen förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. Välkommen med din ansökan till tjänsten med placering i Solna!
ADP är en global löneaktör som har samarbetspartners runt om i världen. Vi är en av få ADP-partners i Sverige. I rollen som Senior Payroll Consultant på ADP möter du en bred variation av kunder och situationer. Du är en rådgivande part till kunderna och stöttar dem i frågor inom områden som lagar, kollektivavtal, pension och försäkring. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att kunderna får en god löneleverans och upplevelse av oss på Azets. Vi försöker alltid ligga steget före och vill att du är nyfiken på att utvecklas med oss. På ADP får du dagligen samarbeta med kompetenta och trevlig kollegor, vilket möjliggör för dig att växa i din profession.
Kravspecifikation
- Flerårig erfarenhet av självständigt lönearbete, fördelaktigt från outsourcingbranschen
- Goda kunskaper i lönesystemen: Agda ps &/eller Hogia Lön
- Goda kunskaper i Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Amazing Azets
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500+ anställda, varav nästan 400 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Du som medarbetare får:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa och specialisera dig inom system, process, kvalité, HR mm.
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Smarter working – hybrid arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
- Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra
Placering är på huvudkontoret i Solna Business Park och tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Välkommen in med din ansökan!
Kontakt:
Linn Kjellberg, Konsultchef Solna, linn.kjellberg@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acuqisition & Employer branding, mikaela.karlstrom@azets.com
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt team i Solna.
Arbetet som lönekonsult består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.
Arbetet innebär också att
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av Agda
- Goda kunskaper i Engelska & svenska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Excelvana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Massa roliga teamaktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.
Bli en del av Amazing Azets
Placering är i Solna Business Park, Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Désirée Velto, desiree.velto@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-MK1 #LI-Hybrid
Vill du ha möjligheten att påbörja din lönekarriär i en internationell koncern som ligger i framkant gällande digitalisering? Som praktikant hos oss får du inblick i den kundorienterade konsultrollen och hur det är att arbeta inom outsourcing hos en ledande aktör i branschen. Du ges även möjlighet att arbeta med välkända bolag och en stor utvecklingskurva inom lönearbete.
Under LIA perioden kommer du, tillsammans med andra likasinnade på praktik hos oss, få ingå i vårt praktikprogram där du får:
- Kunskap om hur en modern lönefunktion fungerar
- En mentor som finns till för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från våra kompetenta kollegor
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar just du kan ta inom lön
Placering finns på kontor i Solna Business Park, Rotebro, Göteborg eller Malmö. För att du ska nå önskad utveckling under din LIA får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
Vem är du:
- Student från yrkesförberedande skola med inriktning lön
- Du har LIA period under våren 2025, önskvärt att perioden är minst 8 veckor lång
- Kundorienterad, med tidigare erfarenheter av kundrelationer och service
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete
Vår ambition är att anställa praktikanter efter avslutad LIA och flera av våra tidigare praktikanter har gjort karriär hos oss!
“ Under min LIA hos Azets har jag fått lära mig alla delar av vad rollen som konsult innebär och fått arbeta enligt en struktur som jag tror ligger i framkant inom branschen vad gäller automatisering. Det tycker jag är det bästa med att praktisera på Azets. ” Ester, anställd lönekonsult Solna, genomförde LIA höst 2023.
Såhär söker du:
Bifoga ditt CV och svara på några frågor om din LIA. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av våra LIA platser löpande, så sök redan idag för att fånga din plats hos oss.
Kontaktperson: Caroline Bergendahl, caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Är du konsult inom ekonomi, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.
Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom ekonomi, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.
Vi har vana av att tillsätta konsulter på alla nivåer, allt från assistent upp till chefspositioner inom ekonomi, lön och HR. Även om du är ny i karriären eller har arbetat i 30 år så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.
Vi samarbetar gärna med dig som är:
- Engagerad
- Kundorienterad
- Flexibel
- Ansvarstagande
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Bifoga gärna ett personligt brev där du berättar om vilken typ av uppdrag som du är intresserad av (omfattning, ort, typ av roll etc.) så tar vi kontakt med dig när vi hittar passande uppdrag för just din profil.
Amazing Azets
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. I dagsläget är vi drygt 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
Kontaktperson:
Sanna Törngren, Recruitment Specialist, sanna.torngren@azets.com
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Vi på Azets har över 7.500 medarbetare globalt som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
Är du intresserad av oss?
Är Azets ett bolag du vill jobba på. Kolla först ifall vi har någon tjänst ute som passar dig. Annars är du välkommen att skicka in en intresseanmälan för praktik eller jobb här.
Vad rekryterar vi?
Vi söker primärt dig inom tech&IT, lön eller redovisning till våra tjänster.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig om vi ser att vi har någon lämplig roll.
#LI-DNI
- Azets.se
- talentlink