Sök lediga tjänster hos Azets
Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som Senior Redovisningskonsult. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder?
Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Senior Redovisningskonsult har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
- Finansiell controlling mot kund
- Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
- Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar
- Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen
- Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning
- Professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette.
Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta.
Om Azets
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 350 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig bland annat hybrid-arbete, kontinuerlig utveckling och schyssta förmåner inom hälsa och välmående. Dessutom har vi väldigt kul på jobbet!
Placering är i våra fina lokaler i Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Är du nyfiken och kan bidra, ansök redan idag!
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets och avdelningen Large Accounts, här sköter vi redovisningen åt några av Sveriges större bolag. Med en växande kundportfölj växer även våra team. Som senior medarbetare får du arbeta riktat mot ett par kunder och tillsammans med din chef formas din roll och utveckling.
Som Senior Accounting Controller Consultant arbetar du fokuserat med en eller ett par stora kunder. Med din kompetens och våra processer säkerställer du kvalitet i redovisningen och hög kundnöjdhet. Vi arbetar med stora flöden där ditt arbete blir nyckeln till nöjda kunder. Våra kollegor i Rumänien sköter den löpande bokföringen, vilket frigör tid för att du ska kunna fokusera på controlling av redovisningsarbete samt rådgivning till kund.
Som konsult på Azets får du möjlighet att arbeta nära och tillsammans med dina kollegor inom redovisning. Vi har en bredd av experter som du kan bolla komplexa delar av redovisning med för din, arbetets och kundens utveckling. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att få fördjupas och utvecklas inom de områden som passar dig, exempelvis som processpecialist, leveransansvarig eller specialist inom GA/AP/AR. I denna roll får du stor påverkan på vår fortsatta digitaliseringsresa där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Kund och roll kommer anpassas efter just din kompetens och ambitioner, för att vi ska nå mer tillsammans.
Som Senior Accounting Controller Consultant fokuserar du på:
- Bokslutsarbete, månads och årsbokslut
- Finansiell controlling mot kund
- Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
- Controlling av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som:
- Har relevant utbildning inom ekonomi från universitet/högskola/yrkeshögskola
- Har flerårig erfarenhet av årsbokslutsarbete (K3/IFRS)
- Trivs i den rådgivande rollen inom redovisning
- Har lätt för att ta till sig ny teknik
- Har professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Om oss
Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.
Du som medarbetare får:
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
- Utbildningspaket som individanpassas och ta del av expertis inhouse
- Auktoriseringsprogram via vår branschorganisation SRF konsulterna
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktperson:
Åsa Andorff, Business Area Director, asa.andorff@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets och avdelningen Large Accounts, här sköter vi redovisningen åt några av Sveriges större bolag. Vår kundportfölj med fastighetsföretag växer kontinuerligt och med en växande affär söker vi en konsultchef att leda teamet i arbetet framåt.
Som konsultchef kommer du att ha en central roll i att fortsätta utveckla vår affär och organisation mot fastighetskunder inom redovisning. Du bygger starka kundrelationer arbetar aktivt med att stötta tillväxten för fastighetsgruppen. Teamet består av ett dussintal konsulter som du leder i arbetet och utvecklar mot uppsatta mål.
Som konsultchef fokuserar du på hela gruppens resultat och måluppfyllnad, likväl som den individuella konsultens potential, välmående och utveckling. Du fortsätter bygga en grupp som arbetar utifrån Azets värderingar och mot gemensamma mål. Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att vi har nöjda kunder och en lönsam kundleverans med hög kvalitet. I ditt arbete har du fokus på kund-och medarbetarlönsamhet som bidrar till Azets framgång.
Fokusområden som konsultchef:
- Personalansvar
- Säkerställa resultatuppfyllnad
- Kund- och leveransansvar
- Förankra och implementera strategier
Vi söker dig som har:
- Tidigare ledar- eller chefserfarenhet
- Seniora redovisningskunskaper, fördelaktigt med erfarenhet av fastighetsredovisning.
- God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet
- Professionella kunskaper i svenska och engelska
- Goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom konsultbranschen. I ditt ledarskap är du strukturerad och sätter mål som du realiserar och förverkligar. Du gillar utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas. Med en god kommunikativ förmåga når du ut med dina budskap till medarbetare och kund.
Vi på Azets
Azets är ett företag som ständigt strävar mot förbättringar vare sig det gäller kvalité, kundrelationer, system eller medarbetarperspektivet. Vi erbjuder Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån med en ordentlig arbetsplats och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll.
Om du vill arbeta på en arbetsplats där du kan göra en verklig skillnad och ha möjlighet att växa och utvecklas i din karriär, då är detta en möjlighet du inte vill missa, ansök nu och bli en av våra Amazing Leaders! Urval sker löpande, välkommen in med ansökan.
Frågor: Åsa Andorff, Business Area Director, asa.andorff@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.
I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder.
Huvudsakliga fokuset:
- Nära samarbete med kund och Azets redovisningskonsulter i fastighetsteamen
- Kvalitetssäkra och förbättra redovisningsarbetet för fastighetsbolag
- Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer
- Rådgivning till kund i processer och redoivsningsfrågor
- Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet av redovisningsarbete för fastighetsbolag
- Tidigare arbetat med processtöd och rådgivning inom fastighetsredovisning
- Erfarenhet av förändringsledning och processutveckling
Meriterande med erfarenhet av Vitec, Business Central eller Visma Business.
Om oss
Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.
Du som medarbetare får bland annat:
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
- Utbildningspaket som individanpassas och goda interna karriärmöjligheter
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktperson:
Åsa Andorff, Business Area Director, asa.andorff@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Vill du ha möjligheten att påbörja din lönekarriär i en internationell koncern som ligger i framkant gällande digitalisering? Som praktikant hos oss ges du möjligheten att arbeta med välkända bolag och få en stor utvecklingskurva inom lönearbete.
Under LIA perioden kommer du, tillsammans med andra likasinnade på praktik hos oss, få ingå i vårt praktikprogram där du får:
- Inblick och kunskap om hur en modern lönefunktion fungerar
- En mentor som finns till för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från våra kompetenta kollegor
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar just du kan ta inom lön
Placering finns på kontor i Solna Business Park, Rotebro, Uppsala eller Göteborg med möjlighet att förlägga vissa delar på distans. För att du ska nå önskad utveckling under din LIA får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
Vem är du:
- Student från yrkesförberedande skola med inriktning lön
- Du har LIA period under våren 2024 - önskvärt att perioden är minst 8 veckor lång.
- Kundorienterad
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete
Vår ambition är att anställa praktikanter efter avslutad LIA och flera av våra tidigare praktikanter har gjort karriär hos oss!
“Det som jag tyckte var bäst med min LIA var variationen av att arbeta med olika kunder och avtal vilket var jättelärorikt. Även att det fanns ett tydligt upplägg för LIA perioden från första dagen så att jag visste vad jag kunde förvänta mig och vem jag kunde vända mig till.”
Sofia, anställd lönekonsult Göteborg, genomförde LIA vår 2022.
Såhär söker du:
Bifoga ditt CV och svara på några frågor om din LIA. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av våra LIA platser löpande, så sök redan idag för att fånga din plats hos oss.
Kontaktperson:
Caroline Bergendahl, caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som Accounting Controller Consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder?
Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
- Finansiell controlling mot kund
- Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
- Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar
- Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen
- Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning
- Professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette.
Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta.
Om Azets
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR.
Du som medarbetare får bland annat:
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
- Utbildningspaket som individanpassas och ta del av expertis inhouse
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Placering är i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Ansök redan idag!
Kontaktpersoner:
Åsa Andorff, Business Area Director Accounting, asa.andorff@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du konsult inom redovisning, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.
Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom redovisning, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.
Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig.
#LI-Hybrid
- Azets.se
- talentlink