Interim - Ett klokt beslut
När ni anlitar en interimskonsult av oss garanterar vi hög kvalitet på arbetet. Azets konsulter kan hjälpa er inom redovisning, löneadministration och HR. Ni väljer själva om ni endast behöver hjälp några dagar i månaden eller om ni önskar en helhetslösning. Vi hjälper er att hitta den optimala lösningen för er verksamhet baserad på era behov.
-
Hjälp vid sjukdom och annan frånvaro
-
Extra resurser vid intensiva perioder
- Interimslösning mellan anställningar
- Vid behov av flexibilitet t ex deltidsuppdrag
Konsult inom redovisning
Få hjälp med t ex:
- Bokföring
- Avstämningar
- Månads- och årsbokslut
- Fakturering
- Skatt och moms
- Koncernkonsolidering
- Rapportering
- Framtagning prognoser
Konsult inom lön
Få hjälp med t ex:
- Löne- och förmånsberäkningar
- Lönekörning och löneutbetalning
- Rapportering internt och externt
- Utläggshantering
- Semesterhantering
- Avräkning av bonus och lön
- Stöd vid frågor kring kollektivavtal, traktamenten, föräldraledighet etc
- Underhåll av lön- och personaldata
Konsult inom HR
Få hjälp med t ex:
- Framtagning policys och personalhandbok
- Performance Management
- Rekrytering
- Onboardingprocesser
- Förmåner
- Kompetensutveckling
- Stöd i arbetsrätt och nya regelverk
- Employer Branding
Så hjälper vi våra kunder med interimstjänster

“Från första kontakt tills vi hade förslag på bra kandidater och ett färdigt avtal tog det bara några få dagar.”

Vi erbjuder Interim-konsulter inom olika kompetensnivåer
Hos oss kan ni hyra en interimskonsult inom bl a följande roller:
- Ekonomichef
- Redovisningschef
- Redovisningskonsult
- Koncernredovisningsekonom
- Koncerncontroller
- Financial controller
- Business controller
- Redovisningsassistent
- Lönespecialist
- Löneadministratör
- Löneassistent
- Lönechef
- HR chef
- HR onsite
- HR business partner
- HR specialist
- HR assistent
- Management & Projektledare inom redovisning, lön och HR.
Ladda ned vår guide "Interimskonsult - varför, när och hur?"I den här guiden belyser vi några av de generella fördelarna med att anlita interimskonsulter samt hur det fungerar rent praktiskt. Hämta guiden helt kostnadsfritt här. |
![]() |
Hyr in en tillfällig medarbetare inom ekonomi, lön & HR.
Se video här:
Kunniga och erfarna konsulter
Azets konsulter är systemkunniga och har en bred professionell kunskap med flera års erfarenheter. Ni kan vara trygga med att konsulten alltid är uppdaterad gällande nya lagar och regler och att utfört arbete är av hög kvalitet.
Sänk era kostnader med ett flexibelt avtal
När ni hyr en interim medarbetare av oss betalar ni endast för de timmar ni faktiskt utnyttjar. Ni undviker även dyra personalkostnader som pension, semester, sjukdom och utbildning. På detta sätt minskar ni era fasta kostnader samtidigt som ni får hjälp av en av Nordens ledande specialister inom redovisning, lön och HR.
Så fungerar det att hyra en interimskonsult av Azets
När ni hyr en interim medarbetare av oss skickar vi en av våra erfarna konsulter till ert företag. Konsulten ingår som en del av ert team under den avtalade perioden. Vi garanterar att det är samma konsult som utför arbetet under hela perioden. Om ert behov av hjälp varierar från vecka till vecka eller månad till månad är det inga problem. Ni betalar endast för de effektiva timmarna.
Med andra ord erbjuder vi en flexibel lösning som samtidigt är säker då ni kan vara trygga med att er konsult inte blir ersatt av en ny imorgon.
Är ni nyfikna på att anlita en interimskonsult, eller behöver ni mer information? Kontakta oss här så hjälper vi dig!
Man kan läsa sig till mycket. Men att prata med någon som vet är bättre. Kontakta oss via formuläret eller ring oss på 010-457 50 16 så hjälper vi er!
|
Kristin ShokryInterim Sales |
|
Sanna TörngrenInterim Service |
Så går processen till
1. Ni kontaktar oss och berättar om ert behov av medarbetare
2. Vi finner medarbetare som matchar kraven.
3. Avtalet skrivs under och konsulten börjar jobba hos er
4. Ni har fortsatt löpande dialog med ansvarig chef på Azets