top banner image
 
 
 

Interim HR-konsult med flexibelt avtal

Anlita en interim HR-konsult som börjar på ert företag omgående, på heltid eller bara några timmar i månaden. Helt anpassat efter ert behov.

 

Den säkra HR-lösningen

Med en interim HR-konsult eller HR-chef från Azets får ni en medarbetare inom HR som har lång erfarenhet och kan börja omgående. När ni har en HR-konsult från Azets är avtalet alltid flexibelt. Det innebär att ni kan skruva upp och ner på timmarna efter behov och alltid bara betala för den faktiska arbetstiden. Det är en säker lösning för er.

Interim HR-konsult - fördelar för er

  • Ni får en HR-konsult som kommer till ert företag med kort varsel.
  • Ni får snabb och kompetent assistans när ni har ett akut behov av fler händer på HR-avdelningen.
  • Ni får en konsult som har erfarenhet av alla vanliga HR-system, t.ex. Epos HR, PeopleSoft, Talentmanager, EasyCruit, Workday mm.
  • Ni får ett flexibelt avtal och betalar endast för de faktiska timmarna när er HR-konsult är hos er.

2womanmantalking_750x500.jpg

Intresserad av en interimskonsult? Kontakta oss

Ja tack, jag vill ta emot Azets nyhetsbrev, information om tjänster och inbjudningar.

Jag är informerad om att jag kan läsa mer om hur Azets behandlar mina personuppgifter i Azets integritetspolicy. Jag kan när som helst göra ändringar i min prenumeration eller avprenumerera från kommunikation från Azets.

HR-konsult från Azets

En vikarie för HR från de klassiska bemanningsföretagen måste mycket ofta stå till arbetsmarknadens förfogande och ta emot erbjudanden och fast anställning när det blir ledigt. Ni kan därför aldrig veta om er HR-vikarie kommer att vara borta imorgon eller ersättas av en ny.

Med en HR-konsult eller HR-chef från Azets är ni garanterade att det är en och samma konsult som sköter uppdraget under hela perioden. Och om ert behov av interim HR varierar från vecka till vecka eller månad till månad är det inga problem med det. Ni betalar bara för de effektiva timmarna.

Ni får med andra ord en lösning som ger er stor flexibilitet och säkerhet på samma gång.

Vad en interim HR-konsult kan hjälpa er med

  • Arbete med/uppdatering av policyer och personalhandbok
  • Utvecklingssamtal
  • Utformning av kontrakt, varningar och uppsägningar
  • Rekryteringar
  • Dokumenthantering
  • Assistans för GDPR
  • Administration
  • Intern kommunikation

 

iStock-692292412.jpg

Varför ska ni anlita en interim HR-konsult?

Det kan finnas många anledningar till att ert företag behöver en interim HR-ansvarig eller HR-chef. Några av de situationer vi ofta hör listas nedan:

chair_afternoon.svg

Nuvarande HR-ansvarig eller HR-chef har slutat och det behövs en bra tillfällig lösning tills en ny fast medarbetare anställs.

hr_afternoon.svg

Nuvarande HR-ansvarig eller HR-chef är föräldraledig eller sjukskriven och det behövs en bra ersättare tills den fasta medarbetaren kommer tillbaka.

threepeople_afternoon.svg

Stora förändringar i organisationen skapar oro bland de anställda. En interim Hr-ansvarig eller HR-chef behövs för att skapa lugn och förtroende inom företaget.

archieve_afternoon.svg

Organisationen ska göra ett antal nya rekryteringar och cheferna har inte tid att leda processerna. En interim HR-ansvarig eller HR-chef behövs för att administrera och driva rekryteringarna.

 

Oavsett bakgrund är den gemensamma nämnaren att ni behöver en erfaren och kompetent HR-konsult som snabbt kan skapa överblick och resultat samt lugna medarbetarna i organisationen.

 

Så enkelt är det att anställa en interim HR-konsult

Vi har alltid tillgängliga interimskonsulter. När ni har berättat om ert behov av HR-tjänster och vilken typ av tillfällig HR-konsult ni önskar hittar vi snabbt några matchande kandidater och skickar CV:n till er. Ni väljer de profiler ni vill träffa, varefter vi tecknar ett avtal och konsulten startar upp hos er.

phone-5.svg

1. Kontakt

Ni kontaktar oss och berättar om ert behov.

group-chat.svg

2. Möte

Vi hittar minst en kandidat som matchar era önskemål och ni får möjlighet att träffa konsulten.

 

cog-double-1.svg

3. Start

Efter avtalet är på plats börjar konsulten hos er och vi har löpande dialog om arbetet.

iStock-827498280 (1).jpg

 

Sänk de fasta kostnader med en interim HR-konsult

Kom ihåg att med en HR-ansvarig eller HR-chef från Azets slipper ni dyra personalkostnader som sociala kostnader, pension, semester, sjukdom och utbildning. När du anlitar en HR-konsult betalar ni bara för det ni faktiskt använder, de arbetade timmarna.

På så sätt minskar du de fasta kostnaderna samtidigt som du får assistans från en av Nordens ledande redovisning- och lönebyråer.

JA,TACK! KONTAKTA MIG

Överväger ni löneoutsourcing?

Om ni har behov av en HR-chef eller HR-ansvarig kanske ni också har funderat på att gå ett steg längre och lägga ut löneadministrationen helt på en extern partner.

I 25 år har vi gjort lönehantering för flera tusen företag och vi tar gärna ett förutsättningslöst möte om hur vi kan hjälpa ert företag.

Läs mer om outsourcing av löner

fourinmeeting_750x500.jpg

 

iStock-805019062.jpg

 

Letar ni efter andra tillfälliga resurser?

Vi har många olika interimsroller som är redo att hjälpa till på ert företag. Allt från ekonomi och ledning, till lön och HR. Alltid med flexibla avtal som är anpassat efter ert behov.

Läs mer om våra andra interimslösningar

iStock-805019062.jpg

 

 

Vill ni ha mer information?

Ni är välkommen att kontakta oss om ni vill ha ytterligare information om Azets HR-tjänster och möjligheterna att anställa en interim HR-konsult. Om ni fyller i formuläret högst upp på sidan kontaktar vi er så snart som möjligt. Ni är också alltid välkomna att kontakta oss på telefon: 010 457 50 16

advisory_afternoon.svg