Den säkra HR-lösningen
Med en interim HR-konsult eller HR-chef från Azets får ni en medarbetare inom HR som har lång erfarenhet och kan börja omgående. När ni har en konsult från Azets är avtalet alltid flexibelt. Det innebär att ni kan skruva upp och ner på timmarna efter behov och alltid bara betala för den faktiska arbetstiden. Det är en säker lösning för er.
Interim HR-konsult - fördelar för er
- Ni får en HR-konsult som kommer till ert företag med kort varsel.
- Ni får snabb och kompetent assistans när ni har ett akut behov av fler händer på HR-avdelningen.
- Ni får en konsult som har erfarenhet av alla vanliga HR-system, t.ex. Epos HR, PeopleSoft, Talentmanager, EasyCruit, Workday mm.
- Ni får ett flexibelt avtal och betalar endast för de faktiska timmarna när er konsult är hos er.
Interim HR-konsult från Azets
En vikarie för HR från de klassiska bemanningsföretagen måste mycket ofta stå till arbetsmarknadens förfogande och ta emot erbjudanden och fast anställning när det blir ledigt. Ni kan därför aldrig veta om er HR-vikarie kommer att vara borta imorgon eller ersättas av en ny.
Med en HR-konsult eller HR-chef från Azets är ni garanterade att det är en och samma konsult som sköter uppdraget under hela perioden. Och om ert behov varierar från vecka till vecka eller månad till månad är det inga problem med det. Ni betalar bara för de effektiva timmarna.
Ni får med andra ord en lösning som ger er stor flexibilitet och säkerhet på samma gång.
Ja tack, kontakta mig om att anlita en interim HR-konsult!
Så hjälper vi våra kunder med interimstjänster

“Från första kontakt tills vi hade förslag på bra kandidater och ett färdigt avtal tog det bara några få dagar.”

Vad en interim HR-konsult kan hjälpa er med
- Arbete med/uppdatering av policyer och personalhandbok
- Utvecklingssamtal
- Utformning av kontrakt, varningar och uppsägningar
- Rekryteringar
- Dokumenthantering
- Assistans för GDPR
- Administration
- Intern kommunikation
Varför ska ni anlita en interim HR-konsult?
Det kan finnas många anledningar till att ert företag behöver en interim HR-ansvarig eller HR-chef. Några av de situationer vi ofta hör listas nedan:
Nuvarande HR-ansvarig eller HR-chef har slutat och det behövs en bra tillfällig lösning tills en ny fast medarbetare anställs.
Nuvarande HR-ansvarig eller HR-chef är föräldraledig eller sjukskriven och det behövs en bra ersättare tills den fasta medarbetaren kommer tillbaka.
Stora förändringar i organisationen skapar oro bland de anställda. En interim Hr-ansvarig eller HR-chef behövs för att skapa lugn och förtroende inom företaget.
Organisationen ska göra ett antal nya rekryteringar och cheferna har inte tid att leda processerna. En interim HR-ansvarig eller HR-chef behövs för att administrera och driva rekryteringarna.
Oavsett bakgrund är den gemensamma nämnaren att ni behöver en erfaren och kompetent konsult som snabbt kan skapa överblick och resultat samt lugna medarbetarna i organisationen.
Sänk de fasta kostnader med en interim HR-konsult
Kom ihåg att med en HR-ansvarig eller HR-chef från Azets slipper ni dyra personalkostnader som sociala kostnader, pension, semester, sjukdom och utbildning. När du anlitar en konsult betalar ni bara för det ni faktiskt använder, de arbetade timmarna.
På så sätt minskar du de fasta kostnaderna samtidigt som du får assistans från en av Nordens ledande redovisning- och lönebyråer.
Så enkelt är det att anställa en interim HR-konsult
Vi har alltid tillgängliga interimskonsulter. När ni har berättat om ert behov av HR-tjänster och vilken typ av tillfällig HR-konsult ni önskar hittar vi snabbt några matchande kandidater och skickar CV:n till er. Ni väljer de profiler ni vill träffa, varefter vi tecknar ett avtal och konsulten startar upp hos er.
1. Kontakt
Ni kontaktar oss och berättar om ert behov.
2. Möte
Vi hittar minst en kandidat som matchar era önskemål och ni får möjlighet att träffa konsulten.
3. Start
Efter avtalet är på plats börjar konsulten hos er och vi har löpande dialog om arbetet.
Är ni nyfikna på att anlita en interim HR-konsult, eller behöver ni mer information? Kontakta oss här så hjälper vi dig!
Man kan läsa sig till mycket. Men att prata med någon som vet är bättre. Kontakta oss via formuläret eller ring oss på 010-457 50 16 så hjälper vi er!
|
Kristin ShokryInterim Sales |
|
Sanna TörngrenInterim Service |
Letar ni efter andra tillfälliga resurser?
Vi har många olika interimsroller som är redo att hjälpa till på ert företag. Allt från ekonomi och ledning, till lön och HR. Alltid med flexibla avtal som är anpassat efter ert behov. Ni kan se alla våra andra interimslösningar här.
Överväger ni löneoutsourcing?
Om ni har behov av en HR-chef eller HR-ansvarig kanske ni också har funderat på att gå ett steg längre och lägga ut lönerna helt på en extern partner.
I 25 år har vi gjort lönehantering för flera tusen företag och vi tar gärna ett förutsättningslöst möte om hur vi kan hjälpa ert företag.