Interim lönekonsult
 
 
 

Interim lönekonsult specifikt för era behov

Ta in en auktoriserad löneadministratör när ni behöver tillfällig hjälp

 

Har ni behov av en interim lönekonsult?

Då har ni kommit rätt! Hos oss kan ni anlita en interim löneadministratör när ni behöver tillfällig förstärkning t ex vid sjukdom, föräldraledigheter och uppsägningar.

Interim lönekonsult - fördelar för er

  • Ni får en lönekonsult som kommer till ert företag med kort varsel
  • Ni får en lönekonsult med god kompetens och som kan svensk lagstiftning
  • Ni får en lönekonsult som har erfarenhet av alla vanliga lönesystem och kollektivavtal
  • Ni får ett flexibelt avtal och betalar endast för de faktiska timmar som er löneadministratör arbetar åt er

 

mantowoman_750x475.jpg

Intresserad av en interimskonsult? Kontakta oss

Ja tack, jag vill ta emot Azets nyhetsbrev, information om tjänster och inbjudningar.

Jag är informerad om att jag kan läsa mer om hur Azets behandlar mina personuppgifter i Azets integritetspolicy. Jag kan när som helst göra ändringar i min prenumeration eller avprenumerera från kommunikation från Azets.

Vad gör en interim lönekonsult?

En interim lönekonsult hjälper företag bland annat med lönekörningar, semesterhantering, utläggshantering och pensionsadministration. Löneadministratören ska ha koll på anställningsavtal, skattedeklarationer och hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och regler, men framför allt säkerställa att medarbetarna får sina löner utbetalda i tid.

Detta kan en interim lönespecialist från Azets hjälpa er med

  • Löne- och förmånsberäkningar
  • Lönekörning och löneutbetalning 
  • Rapportering internt och externt
  • Utläggshantering
  • Semesterhantering
  • Avräkning av bonus och lön
  • Stöd vid frågor kring kollektivavtal, traktamenten, föräldraledighet etc
  • Underhåll av lön- och personaldata
  • Och mycket mer...

Lönespecialist

 

Så fungerar det att anlita en löneadministratör av Azets

När ni anlitar en interim lönekonsult av Azets skickar vi en av våra erfarna lönespecialister till ert företag. Vår lönekonsult blir en del av ert interna team under ledning av er under den avtalade tiden. Samma lönekonsult utför arbetet under hela perioden på det sätt ni önskar. Om ert behov av hjälp varierar finns det möjlighet att öka och minska antalet timmar ni utnyttjar.

Med andra ord erbjuder vi en flexibel lösning som samtidigt är säker då ni kan vara trygga med att er konsult inte blir ersatt av en ny imorgon.

Så enkelt är det att anställa en interim lönekonsult

phone-5.svg

1. Kontakt

Du kontaktar oss och berättar om ert behov.

group-chat.svg

2. Möte

Vi hittar minst en kandidat som matchar era önskemål och ni får möjlighet att träffa konsulten.

 

cog-double-1.svg

3. Start

Efter avtalet är på plats börjar konsulten hos er och vi har löpande dialog om arbetet.

business_man_3_dusk.svg

 

Med en interim löneadministratör från Azets kan ni löpande anpassa avtalet så att ni alltid har de resurser i lönefunktionen som behövs. Det är en säker och flexibel lösning.

 

Auktoriserad löneadministratör via Srf Konsulterna

Många av våra lönespecialister är auktoriserade hos Srf Konsulterna, något vi också uppmanar till. Det är ett kompetensbevis på vad våra lönespecialister kan och som säkerställer deras framtida vidareutbildning och gör det enklare att hålla sig ajour med rådande lagstiftning och mycket mer.

Med Azets auktoriserade löneadministratör kan våra kunder tillgodoräkna sig den säkerhet och kvalitet de förväntar sig av den löneservice som Azets levererar. På samma gång får våra lönespecialister möjligheten att utveckla sig själva i sin roll och se sin karriär växa.

 

 

Asset 2@2x-100.jpg

 

Sänk de fasta kostnaderna med interim löneadministratör

Med en tillfällig lönekonsult slipper ni dyra personalkostnader som pensioner, semester, sjukdom och utbildning. Ni betalar endast det avtalade timpriset för de faktiska timmar lönekonsulten arbetar hos er.

På så sätt minskar ni de fasta kostnaderna samtidigt som ni får assistans av Nordens ledande specialister inom lön, redovisning och HR.

JA, TACK! KONTAKTA MIG

 

 

Överväger ni löneoutsourcing?

Om ni har behov av en interim löneadministratör kanske ni också har funderat på att gå ett steg längre och lägga ut löneadministrationen helt på en extern partner.

I 25 år har vi gjort lönehantering för flera tusen företag och vi tar gärna ett förutsättningslöst möte om hur vi kan hjälpa ert företag.

Läs mer om outsourcing av löner

 

womendisucssing750x600.jpg

Lönespecialister i hela Norden

 

Interim lönekonsult - vi hjälper er i hela Norden

Azets är Nordens ledande leverantör av tjänster inom lönehantering. Vår unika position gör att vi kan erbjuda ett komplett utbud av tjänster och effektiva lönehanteringsprocesser i samtliga nordiska länder. Har ni ledsnat på att behöva lägga ner en massa tid och jobb på att hålla er à jour med alla lokala lagar och regler? Lämna den biten till våra kunniga lönespecialister!

Läs mer om Nordic Payroll

Lönespecialister i hela Norden

 

Letar ni efter andra tillfälliga resurser?

Vi har många olika interimsroller som är redo att hjälpa till på ert företag. Allt från ekonomi och ledning, till lön och HR. Alltid med flexibla avtal som är anpassat efter ert behov.

Läs mer om våra andra interimslösningar

2womenoncomputer_750x500.jpg

advisory_afternoon.svg

 

 

Vill ni ha mer information?

Ni är välkommen att kontakta oss om ni vill ha ytterligare information om Azets lönetjänster och möjligheterna att anställa en interim lönekonsult. Om ni fyller i formuläret högst upp på sidan kontaktar vi er så snart som möjligt. Ni är också alltid välkomna att kontakta oss på telefon: 010 457 50 16