Har ni behov av en interim lönekonsult?
Då har ni kommit rätt! Hos oss kan ni anlita en interim lönespecialist när ni behöver tillfällig förstärkning t ex vid sjukdom, föräldraledigheter och uppsägningar.
Interim lönekonsult - fördelar för er
- Ni får en lönekonsult som kommer till ert företag med kort varsel
- Ni får en lönekonsult med god kompetens och som kan svensk lagstiftning
- Ni får en lönekonsult som har erfarenhet av alla vanliga lönesystem och kollektivavtal
- Ni får ett flexibelt avtal och betalar endast för de faktiska timmar som er löneadministratör arbetar åt er
Vad gör en interim lönekonsult?
En interim lönekonsult hjälper företag bland annat med lönekörningar, semesterhantering, utläggshantering och pensionsadministration. En lönespecialist ska ha koll på anställningsavtal, skattedeklarationer och hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och regler, men framför allt säkerställa att medarbetarna får sina löner utbetalda i tid.
Detta kan en interim lönespecialist från Azets hjälpa er med
- Löne- och förmånsberäkningar
- Lönekörning och löneutbetalning
- Rapportering internt och externt
- Utläggshantering
- Semesterhantering
- Avräkning av bonus och lön
- Stöd vid frågor kring kollektivavtal, traktamenten, föräldraledighet etc
- Underhåll av lön- och personaldata
- Och mycket mer...
Så fungerar det att anlita en lönespecialist av Azets
När ni anlitar en interim lönespecialist av Azets skickar vi en av våra erfarna lönekonsulter till ert företag. Vår lönekonsult blir en del av ert interna team under ledning av er under den avtalade tiden. Samma lönekonsult utför arbetet under hela perioden på det sätt ni önskar. Om ert behov av hjälp varierar finns det möjlighet att öka och minska antalet timmar ni utnyttjar. Med en tillfällig lönekonsult slipper ni dyra personalkostnader som pensioner, semester, sjukdom och utbildning. Ni betalar endast det avtalade timpriset för de faktiska timmar lönekonsulten arbetar hos er.
På så sätt minskar ni de fasta kostnaderna samtidigt som ni får assistans av Nordens ledande specialister inom lön, redovisning och HR. Ni får även en flexibel lösning som samtidigt är säker då ni kan vara trygga med att er konsult inte blir ersatt av en ny imorgon.
Så enkelt är det att anställa en interim lönekonsult
1. Kontakt
Du kontaktar oss och berättar om ert behov.
2. Möte
Vi hittar minst en kandidat som matchar era önskemål och ni får möjlighet att träffa konsulten.
3. Start
Efter avtalet är på plats börjar konsulten hos er och vi har löpande dialog om arbetet.
Med en interim lönespecialist från Azets kan ni löpande anpassa avtalet så att ni alltid har de resurser i lönefunktionen som behövs. Det är en säker och flexibel lösning.
Kontakta oss om att anlita en lönespecialist
Auktoriserad lönespecialist via Srf Konsulterna
Många av våra lönekonsulter är auktoriserade hos Srf Konsulterna, något vi också uppmanar till. Det är ett kompetensbevis på vad våra lönekonsulter kan och som säkerställer deras framtida vidareutbildning och gör det enklare att hålla sig ajour med rådande lagstiftning och mycket mer.
Med Azets auktoriserade lönespecialist kan våra kunder tillgodoräkna sig den säkerhet och kvalitet de förväntar sig av den löneservice som Azets levererar. På samma gång får våra lönekonsulter möjligheten att utveckla sig själva i sin roll och se sin karriär växa.
Överväger ni löneoutsourcing?
Om ni har behov av en interim lönespecialist kanske ni också har funderat på att gå ett steg längre och lägga ut löneadministrationen helt på en extern partner.
I 25 år har vi gjort lönehantering för flera tusen företag och vi tar gärna ett förutsättningslöst möte om hur vi kan hjälpa ert företag.
Läs mer om outsourcing av löner
Interim lönekonsult - vi hjälper er i hela Norden
Azets är Nordens ledande leverantör av tjänster inom lönehantering. Vår unika position gör att vi kan erbjuda ett komplett utbud av tjänster och effektiva lönehanteringsprocesser i samtliga nordiska länder. Har ni ledsnat på att behöva lägga ner en massa tid och jobb på att hålla er à jour med alla lokala lagar och regler? Lämna den biten till våra kunniga lönekonsulter!
Letar ni efter andra tillfälliga resurser?
Vi har många olika interimsroller som är redo att hjälpa till på ert företag. Allt från ekonomi och ledning, till lön och HR. Alltid med flexibla avtal som är anpassat efter ert behov.
Läs mer om våra andra interimslösningar
Vill ni ha mer information?
Ni är välkommen att kontakta oss om ni vill ha ytterligare information om Azets lönetjänster och möjligheterna att anställa en konsult. Om ni fyller i formuläret högst upp på sidan kontaktar vi er så snart som möjligt. Ni är också alltid välkomna att kontakta oss på telefon: 010 457 50 16