Azets logo
  • Redovisning
    • Redovisning

    • Översikt redovisningstjänster
    • Outsourcing ekonomi
    • Din moderna redovisningsbyrå
    • Rådgivning och expertis
    • Fastighetsredovisning
    • Kedjeföretag & Franchise
    • Hantering av leverantörsfakturor
    • Digital dokumenthantering
    • Lästips

    • Spara kostnader inom ekonomi- & lönefunktionen
    • Fem tips för att lyckas med outsourcing av ekonomiarbetet
    • Likviditetsplanering
    • När är rätt tillfälle att lägga ut ekonomi- och lönearbetet?
    • Läs fler artiklar inom ekonomi
    • Hämta våra guider

    • 18 frågor och svar om outsourcing av ekonomiarbetet
    • AI på ekonomiavdelningen - inspiration och handfasta tips till ekonomichefen
    • Så gör du din årsredovisning steg för steg
    • 15 saker varje företagare bör kunna för att sköta bokföringen själv
  • Lön & HR
    • Vi erbjuder

    • Löneadministration
    • Löneoutsourcing
    • Rådgivning inom HR och lön
    • Nordisk lönebyrå
    • Reseräkningar & utlägg
    • Lästips

    • Så minskar ni personalberoendet på löneavdelningen
    • 5 tips för att lyckas med outsourcing av lönerna
    • Lönar det sig att outsourca lönerna?
    • Läs fler artiklar inom lön & HR
    • Hämta guide

    • 18 frågor och svar om outsourcing av lönearbetet
    • International payroll - complete nordic guide
    • Fem sätt att modernisera lönefunktionen
  • Interim
    • Interimskonsulter

    • Se våra interimslösningar
    • Interim redovisningskonsult
    • Interim CFO
    • Interim controller
    • Interim lönekonsult
    • Interim management
    • Interim HR
    • Rekrytering

    • Rekrytera medarbetare
    • För konsulter

    • Bli en del av Azets nätverk
    • Hämta våra guider

    • Interimskonsult - varför, när och hur?
    • 5 fördelar med interimskonsulter - Hur interimslösningar kan hjälpa er verksamhet
    • Rekrytering av interimskonsulter - Vanliga frågor och svar om processen att ta in interim kompetens
  • Om Azets
    • Företag

    • Om Azets
    • Våra kunder
    • Ansvarsfullt företagande (ESG)
    • Azets 4 Kids (CSR)
    • Nyheter

    • Nyheter
    • Evenemang & Webinarier
    • Nyhetsbrev
    • Blogg
    • Material

    • Broschyrer & Guider
    • On-demand webinarier
    • Azets Barometer
    • Azets podcast - Bang the Drum
  • Karriär
  • Kontakt
Login
SV
  • SV
  • EN

Sök lediga tjänster hos Azets

SE00234 
Payroll Consultant Sista ansökningsdag 30.06.2025 Göteborg

Titel
Payroll Consultant
Arbetsplats
Göteborg
Affärsområde
Payroll
Referensnummer
SE00234
Ansök

Älskar du lön, automatisering och internationella miljöer? Vill du vara med och forma framtidens lönearbete där kvalitet, kundfokus och teknik går hand i hand? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt team i Göteborg!

På Azets ser vi Lönekonsultsrollen på ett nytt sätt. Genom automatiserade och robotiserade processer har vi frigjort tid från det manuella och skapat en modern roll där du som Lönekonsult är kundens närmaste partner i löne- och HR-frågor. Det innebär att du får ta stort ansvar, driva egna kunduppdrag och bidra proaktivt till utveckling.

Rollen som Lönekonsult innebär att:

  • Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
  • Daglig dialog med kunder, både genom mail, telefon och möten.
  • Rådgivning inom lön, HR och arbetsrätt.
  • Tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och förmåner
  • Ständigt arbete med att förbättra och effektivisera processer tillsammans med kollegor och kund

Vi samarbetar även med vårt team i Rumänien som hanterar delar av administrationen, vilket ger dig möjlighet att fokusera mer på kvalificerat och värdeskapande arbete.

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av lönearbete och gillar att ha kundkontakt och eget ansvar
  • Är förändringsbenägen, nyfiken och gillar att utveckla både dig själv och processer
  • Trivs i en roll där du är både operativ och rådgivande
  • Vill vara med i ett team som bygger framtidens lönekonsultroll

Excelvana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.

Azets erbjuder dig

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:

  • En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
  • Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
  • Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
  • Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
  • Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.

Bli en del av Amazing Azets

Placering är i Göteborg och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?

Kontakt: Julia Lennevi, Rekryterande chef, julia.lennevi@azets.com
Caroline Bergendahl, Talent Sourcer HR professional, caroline.bergendahl@azets.com

#LI-Hybrid​ #LI-CB2

Ansök

SE00229 
Erfarna Revisorer lockade att vara med på en spännande tillväxtresa! Sista ansökningsdag 22.07.2025 Flera orter

Titel
Erfarna Revisorer lockade att vara med på en spännande tillväxtresa!
Arbetsplats
Karlshamn
Bolänge
Helsingborg
Umeå
Bollnäs
Karlskoga
Borås
Halmstad
Uppsala
Västerås
Sundsvall
Karlstad
Örebro
Örnsköldsvik
Göteborg
Falun
Malmö
Karlskrona
Växjö
Luleå
Eskilstuna
Kalix
Skellefteå
Haparanda
Jönköping
Stockholm
Affärsområde
Audit and Advisory
Referensnummer
SE00229
Ansök

Är du en erfaren och engagerad revisor som söker nya utmaningar? På Azets får du chansen att arbeta med kunder inom segmenten små- och medelstora företag, ideell sektor, offentlig verksamhet med fokus på kommuner och regioner. Tillsammans med härliga kollegor får du stora möjligheter att växa och påverka din karriärväg som auktoriserad revisor. Hos oss på Azets kan du verkligen göra skillnad.

Azets är en ledande internationell koncern som erbjuder tjänster inom lön, ekonomi och HR. Med över 300 medarbetare i Sverige och 9 000 globalt, är vi på väg att växa ännu mer. Till sommaren kommer Azets Sverige att förvärva delar av KPMG Sveriges verksamhet inom revision, rådgivning och skattetjänster för små och medelstora företag samt kommuner och regioner. Detta innebär att vi etablerar lokal närvaro i över 30 städer och välkomnar 270 nya kollegor. Bli en del av vår spännande tillväxtresa och bidra till att forma framtiden för vår verksamhet!

Din roll hos oss

Som erfaren revisor hos Azets kommer du att leda arbetet i skräddarsydda team med kvalificerade medarbetare, för att möta våra kunders specifika behov och förväntningar. Du leder revisioner vilket inkluderar allt från granskning av redovisningsposter och finansiella rapporter till revisionsnära rådgivning, relationsbyggande med kunder. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant, vilket innebär att du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och anpassa dig till förändringar i vår omvärld.

Med ökade krav på hållbarhetsrapportering blir granskning av dessa rapporter en naturlig och viktig del av vår revision. Detta ger dig möjlighet att utvecklas inom ett område som främjar ansvarsfullt företagande och stärker hållbarhetsaspekterna i företagsstyrningen.

Dina egenskaper och kvalifikationer

Vi söker dig som är:

  • Auktoriserad revisor eller har arbetat som revisor i 2-5 år och har siktet inställt på auktorisation.
  • Är flytande i både svenska och engelska.

Som person är du lyhörd, kommunikativ och har en stark vilja att hjälpa andra att hitta lösningar. Med fokus på kvalitet och resultat tar du initiativ, arbetar affärsinriktat och ser möjligheter i förändring. Ditt flexibla synsätt och din förmåga att se saker ur flera perspektiv gör att du anpassar dig snabbt och levererar med precision.

Vad vi erbjuder

Hos Azets får du goda utvecklingsmöjligheter och chansen att arbeta med den typ av kunder som du har ett brinnande intresse för. Du kommer att utmanas i spännande uppdrag hos våra kunder och erbjudas ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med nära kundkontakter. Våra medarbetare är vårt ansikte utåt och våra kunder väljer Azets som samarbetspartner tack vare vår yrkesetik, vårt engagemang i uppdragen och hög kvalitet i våra leveranser. Hos oss får du arbeta proaktivt med att leverera branschanpassade tjänster som skapar mervärde för våra kunder.

Ansökan

Din ansökan består av CV och motivering till varför du är intresserad av rollen som erfaren revisor på Azets. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Startdatum för tjänsten är flexibelt och beslutas efter överenskommelse, placering på något av våra 30-tal kontor i Sverige.

Ansökningsprocessen består av intervjuer, kapacitetstester och referenstagning samt kredit-och bakgrundskontroll.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson:
Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding. 
#LI-Hybrid1 #LI-MK1

Ansök

SE00180 
Lönekonsult inom Agda Sista ansökningsdag 23.06.2025 Flera orter

Titel
Lönekonsult inom Agda
Arbetsplats
Göteborg
Rotebro
Affärsområde
Payroll
Referensnummer
SE00180
Ansök

Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med mycket internationella kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt Nordenteam.

Arbetet som lönekonsult i nordenteamet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot våra nordiska kunder, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.

Arbetet innebär också

  • Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
  • Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
  • Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag

Vi söker dig som har 

  • Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete 
  • Erfarenhet av Agda ps 
  • Goda kunskaper i Engelska & svenska 
  • Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor 

Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.

Azets erbjuder dig 

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla: 

  • En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm) 
  • Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter 
  • Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv 
  • Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter 
  • Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF. 

Bli en del av Amazing Azets

Placering är i Rotebro, Stockholm eller Göteborg och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?

Vid frågor, kontakta Linda Österholm, rekryterande chef, linda.osterholm@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com

#LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök

SE00220 
Communication Specialist Sista ansökningsdag 19.06.2025 Solna

Titel
Communication Specialist
Arbetsplats
Solna
Affärsområde
Marketing
Referensnummer
SE00220
Ansök

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision. I takt med vårt spännande förvärv växer Azets marknadsteam och vi söker nu en Communication Specialist. Du blir en del av ett kreativt team som samarbetar med många andra delar av organisationen i och utanför Sverige. 

Om rollen

Som Communication Specialist hos oss på Azets har du en central roll i att skapa och anpassa innehåll för att nå ut till våra målgrupper och stärka vårt varumärke och vår leadsgenerering. Du har flera kontaktytor internt och arbetar tätt med hela marknadsavdelningen och andra delar av organisationen.

Arbetet innebär i huvudsak

  • Skapa och anpassa budskap för olika målgrupper för att driva engagemang. Planera, skriva och publicera innehåll i form av nyhetsbrev, bloggartiklar, guider och annat relevant material.
  • Kvalitetssäkra och vidareutveckla delar av webbplatsens innehåll i samarbete med vår Web Editor, samt stötta säljavdelningen i hur vi bäst marknadsför våra tjänster.
  • Ansvara för PR-arbetet genom att skriva pressmeddelanden, identifiera nyhetsvärdiga ämnen och delta i PR-aktiviteter, såsom mediekontakter och samarbeten med externa partners.
  • Stödja ledningen i internkommunikation under vår förändringsresa, exempelvis genom att producera interna nyhetsbrev och visuellt förmedla budskap i PowerPoint.
  • Eftersom vi är en relativt liten marknadsavdelning hjälps vi även åt i olika projekt och ansvarar för arbetsuppgifter utanför vår huvudsakliga roll.

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning inom marknadsföring, ekonomi eller liknande.
  • Flera års erfarenhet av liknande arbete inom marknadsföring och kommunikation.
  • En hög språklig nivå och kan uttrycka dig klart och korrekt på svenska i skrift.

För att passa i rollen ser vi att du har ett stort intresse för att skriva och producera innehåll. Du trivs med att ta egna initiativ, skapa resultat och har lätt för att samarbeta med andra. Vi är en del av en större internationell koncern med en stor marknadsorganisation. Det innebär att du har tillgång till både stöd och expertis från kollegor i andra länder, vilket ger draghjälp i större initiativ och skapar möjligheter att utvecklas.

Bli en del av Amazing Azets 

Hos Azets får du möjlighet att växa både personligt och professionellt i en kultur som präglas av självledarskap och engagemang. Vi värdesätter work-life balance och skapar gemenskap genom sociala aktiviteter, både på och utanför kontoret. Som ett värderingsdrivet företag vill vi att våra medarbetare ska trivas, utvecklas och känna stolthet över sitt arbete

Placering är på Azets huvudkontor i Solna och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med önskad start i juni eller augusti. Förutom CV önskar vi ett personligt brev på svenska. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker? 

Vid frågor, kontakta Caroline Bergendahl, Talent Sourcer HR Professional, caroline.bergendahl@azets.com #LI-Hybrid #LI-CB2

Ansök

SE00242 
Sales Executive – Senior Säljare inom Outsourcingtjänster av lön eller redovisning Sista ansökningsdag 19.06.2025 Flera orter

Titel
Sales Executive – Senior Säljare inom Outsourcingtjänster av lön eller redovisning
Arbetsplats
Solna
Malmö
Affärsområde
Sales
Referensnummer
SE00242
Ansök

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision och rådgivning. Vi söker nu en driven och erfaren Sales Executive som vill ta nästa steg i sin karriär och bygga långsiktiga affärsrelationer med både svenska och internationella koncerner. 

Vill du spela en nyckelroll i ett växande affärsområde där du kombinerar affärsutveckling, rådgivande försäljning och starka kundrelationer? Vi söker en affärsdriven Sales Executive som vill ta ledningen i att sälja våra outsourcingtjänster inom redovisning eller lön, med särskilt fokus på större företag. 

I denna strategiska roll får du ett tydligt mandat att driva nyförsäljning och påverka vår tillväxtresa. Du blir en del av ett erfaret sälj- och leveransteam som stöttar dig genom komplexa affärer, med tillgång till vår väletablerade Accounting- och Pay organisation. Här arbetar du i en internationell miljö med kunder inom både svenska koncerner och globala bolag – särskilt inom kapitalintensiva branscher som fastighet. 

Din roll 

Som Sales Executive är du ansvarig för att driva hela säljprocessen – från att identifiera nya affärsmöjligheter till att bygga starka, långsiktiga kundrelationer. Du fokuserar på att skapa lösningar som möter kundernas affärskritiska behov och bygger värde utifrån deras ekonomiska struktur och mål. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

  • Sälja outsourcingtjänster inom redovisning och/eller lön till stora företag med höga krav på kvalitet, flexibilitet och kontroll. 
  • Skapa och utveckla affärsrelationer med nyckelpersoner, särskilt inom fastighetssektorn och andra kapitalintensiva branscher. 
  • Genomföra behovsanalys och utforma skräddarsydda lösningar i samarbete med våra specialister inom Accounting och Pay. 
  • Leda och driva komplexa säljprocesser med ett långsiktigt och konsultativt angreppssätt. 
  • Samarbeta nära leveransteamet för att säkerställa en effektiv och affärsmässig implementering hos kunden. 

Vi söker dig som: 

  • Har flera års erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna inom outsourcing, redovisning eller lön. 
  • Förstår redovisningens roll i större bolag och koncerner, inklusive rapportering, compliance och ekonomistyrning. 
  • Har erfarenhet av att hantera och vinna upphandlingar eller större avtal. 
  • Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och är trygg i att leda dialoger med CFO:er och andra beslutsfattare. 
  • Är målinriktad, affärsdriven och har förmågan att omvandla kundbehov till konkreta affärer. 

Bli en del av Amazing Azets! 

Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Vi har ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, välmående och utveckling för dig som medarbetare.   

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna Business Park (Stockholm) eller Malmö och du kommer att rapportera till Head of Sales. Tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan! 

Kontaktpersoner:  

Lina Dahlgren, Head of Sales, lina.dahlgren@azets.com  

Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com  #LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök

SE00239 
Business Transformation Analyst Sista ansökningsdag 18.06.2025 Linköping

Titel
Business Transformation Analyst
Arbetsplats
Linköping
Affärsområde
HR
Referensnummer
SE00239
Ansök

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision. 

Vill du vara en nyckelspelare i ett företag i utveckling – där strategi möter verklighet och där ditt arbete får genomslag i hela organisationen? Nu söker vi på Azets en Business Transformation Analyst som vill vara med och driva vår förändringsresa, både i Sverige och inom Azets Group. 

Det här är en roll för dig som kombinerar stark analytisk förmåga med känsla för samarbete och struktur. Du gillar när det händer mycket, och trivs i skärningspunkten mellan strategi, projektledning och förändringsarbete. Som Business Transformation Analyst är du en central del av vårt transformationsteam. Du arbetar nära ledningsgrupp, affärsområden och olika stödfunktioner för att stötta organisationen i att förverkliga vår strategi. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt – med allt från analys och planering till facilitera workshops och uppföljning av transformationsinitiativ. 

Tillsammans med kollegor i Business Transformation-funktionen är du med och skapar rätt förutsättningar för att vi som organisation ska lyckas – på riktigt. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

  • Stötta strategiprocessen genom analys, förberedelse och samordning. 
  • Identifiera nuläge, framtida målbild och möjligheter till förbättring. 
  • Projektleda och driva förändringsinitiativ inom olika delar av verksamheten. 
  • Koordinera arbete mellan olika funktioner, team och externa intressenter. 
  • Ta fram underlag till workshops, möten och kommunikation. 
  • Samla in och analysera data som stöd för prioriteringar och beslutsfattande. 
  • Skapa uppföljnings- och rapporteringsmaterial för ledning och intressenter. 

Erfarenhet och kvalifikationer 

Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har ett öga för både detaljer och helhet. Du har tidigare arbetat med transformation, strategi eller förändringsledning – gärna i en roll som managementkonsult, affärsanalytiker eller projektledare.  

Du är kommunikativ, trygg i samarbeten på olika nivåer, och får saker att hända även i komplexa sammanhang. 

Vi tror att du har: 

  • Kandidatexamen inom ekonomi, teknik eller liknande 
  • Minst 5 års erfarenhet av affärsanalys, strategiimplementering eller förändringsarbete 
  • Erfarenhet av transformation från t.ex. konsultbolag eller större organisation 
  • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint 
  • Vana av att arbeta i högt tempo med flera parallella initiativ 
  • Meriterande med kunskap i Power BI, Jira eller certifieringar inom projektledning/förändringsledning 

Bli en del av Amazing Azets  

Hos Azets får du möjlighet att växa både personligt och professionellt i en kultur som präglas av självledarskap och engagemang. Vi värdesätter work-life balance och skapar gemenskap genom sociala aktiviteter, både på och utanför kontoret. Som ett värderingsdrivet företag vill vi att våra medarbetare ska trivas, utvecklas och känna stolthet över sitt arbete. 

Placering är på Azets kontor i Linköping och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?  

Kontakta:  

Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding mikaela.forsblom@azets.com 

Sara Franklin, Head of Business Transformation, sara.franklin@azets.com #LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök

SE00209 
Payroll Consultant- ADP Sista ansökningsdag 30.06.2025 Solna

Titel
Payroll Consultant- ADP
Arbetsplats
Solna
Affärsområde
Payroll
Referensnummer
SE00209
Ansök

Välkommen till Azets, vi erbjuder ett ständigt utvecklande arbete med globala, spännande kunder. Ser du dagligen förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. Välkommen med din ansökan till tjänsten med placering i Solna!

ADP är en global löneaktör som har samarbetspartners runt om i världen. Vi är en av få ADP-partners i Sverige. I rollen som Payroll Consultant på ADP möter du en bred variation av kunder och situationer. Du är en rådgivande part till kunderna och stöttar dem i frågor inom områden som lagar, kollektivavtal, pension och försäkring. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att kunderna får en god löneleverans och upplevelse av oss på Azets. Vi försöker alltid ligga steget före och vill att du är nyfiken på att utvecklas med oss. På ADP får du dagligen samarbeta med kompetenta och trevlig kollegor, vilket möjliggör för dig att växa i din profession.

Kravspecifikation

  • Erfarenhet av självständigt lönearbete, fördelaktigt från outsourcingbranschen
  • Goda kunskaper i lönesystemen: Agda ps &/eller Hogia Lön
  • Goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Amazing Azets

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500+ anställda, varav nästan 400 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Du som medarbetare får:

  • En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa och specialisera dig inom system, process, kvalité, HR mm.
  • Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
  • Smarter working – hybrid arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
  • Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
  • Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra

Placering är på huvudkontoret i Solna Business Park och tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. 

Kontakt:
Linn Kjellberg, Konsultchef Solna, linn.kjellberg@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acuqisition & Employer branding, mikaela.karlstrom@azets.com

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök

SE00240 
Konsult/Verksamhetsrevisor mot Offentlig sektor Sista ansökningsdag 17.06.2025 Flera orter

Titel
Konsult/Verksamhetsrevisor mot Offentlig sektor
Arbetsplats
Sundsvall
Örnsköldsvik
Bollnäs
Umeå
Affärsområde
Audit and Advisory
Referensnummer
SE00240
Ansök

Azets är en ledande internationell koncern inom lön, ekonomi och HR med över 9 000 medarbetare, varav 350 i Sverige. Under sommaren 2025 förvärvar vi delar av KPMG Sveriges verksamhet inom revision och rådgivning för små och medelstora företag, kommuner och regioner. Vi stärker därmed vår lokala närvaro med kontor i över 30 städer och får 270 nya kollegor.  

Vi söker nu en erfaren och engagerad medarbetare som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet inom revision av offentlig sektor. Tjänsten passar dig som vill arbeta nära kund, ta ansvar för egna uppdrag och samtidigt bidra till ett starkt och kunnigt team med höga ambitioner. Placering i Sundsvall, Umeå, Örnsköldsvik eller Bollnäs.

Om rollen
Som senior konsult inom Government Advisory Services kommer du att leda och genomföra revisionsuppdrag på uppdrag av kommuners och regioners revisorer. Arbetet omfattar allt från planering till ansvarsprövning, samt granskningar inom olika verksamhetsområden.  I rollen ingår också att arbeta med kvalificerade rådgivningsuppdrag inom ditt specialistområde. Du samarbetar med både kollegor och uppdragsgivare och bidrar med analys, rådgivning och insikter som skapar värde.

Du kommer att få stort ansvar och utrymme att påverka – både i uppdrag och i vår affärsutveckling. Ditt arbete gör konkret skillnad för våra kunder, där du bidrar till att stärka styrning, kontroll och utveckling av den kommunala verksamheten. Hos oss får du en miljö där du både kan fördjupa din kompetens och växa i nya roller.

Dina egenskaper och kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen ska du:

  • Ha stor vana av att arbeta självständigt och vara trygg med att fatta egna beslut i vardagen.
  • Ha arbetat som konsult/revisor mot offentlig sektor, alternativt ha yrkeserfarenhet av arbeten inom kommunal eller regionverksamhet.
  • Akademisk examen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik, företagsekonomi, nationalekonomi eller liknande.
  • Tala och skriva mycket bra svenska och har en förmåga att uttrycka dig muntligt på ett pedagogiskt sätt.
  • Ha körkort.

Vi ser det som meriterande om du har en eller flera av följande erfarenheter:

  • Certifierad kommunal revisor
  • Erfarenhet av kommunal revision
  • Ledarerfarenhet/kundbärare
  • Projektledning

Det är viktigt att du som söker har drivet, engagemanget och ambitionen att utvecklas inom ditt område och tillsammans med teamet. Du har stort intresse för och kunskap om offentligt styrda organisationer, deras förutsättningar och de utmaningar som de står inför.

Vi erbjuder
Hos Azets får du ett stort eget ansvar, varierade uppdrag och möjlighet att arbeta med kvalificerad rådgivning inom offentlig sektor. Vi arbetar nära våra kunder och strävar efter att leverera hög kvalitet och verkligt värde. Du får möjlighet att utvecklas inom ditt expertområde i takt med att vi växer – och vi gör det tillsammans.

Vill du göra skillnad?
Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår intervjuer, kapacitetstester, referenstagning samt kredit- och bakgrundskontroll.

Frågor? Kontakta gärna:
Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding
mikaela.forsblom@azets.com #LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök

SEGA00014 
Azets växer - häng med på vår resa Sista ansökningsdag 31.12.2099 Flera orter

Titel
Azets växer - häng med på vår resa
Arbetsplats
Göteborg
Västerås
Malmö
Uppsala
Solna
Linköping
Affärsområde
HR
Referensnummer
SEGA00014
Ansök

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom redovisning, lön och HR. Till sommaren avser Azets Sverige att förvärva KPMG Sveriges verksamhet inom revisions-, rådgivnings- och skattetjänster till små företag samt delar av verksamheten till medelstora företag på vissa orter. Det innefattar även revisions- och rådgivningstjänster till kommuner och regioner. Förvärvet innebär att Azets Sverige etablerar sig som en ledande kombibyrå med lokal närvaro i över 30 städer och utökar med 270 ytterligare medarbetare.

Vi är på en spännande tillväxtresa och ser fram emot att välkomna nya talanger som vill vara med och stärka vår position som marknadsledare. För att nå våra ambitiösa mål söker vi kontinuerligt efter personer med rätt kompetens, och vi rekryterar nu över hela Sverige. Om du drivs av att hitta lösningar, effektivisera och utveckla verksamheter, kommer du att trivas hos oss på Azets. För oss är innovation och affärsnytta inte bara viktiga mål – det är det vi strävar efter varje dag.

Välkommen inom något av våra fokusområden:

  • Revision
  • Revisions- och rådgivning till kommuner och regioner.
  • Skatterådgivning
  • Legal, Risk & Compliance
  • Hållbarhet
  • Redovisningskonsult, -specialist
  • Lön
  • Affärs- och verksamhetsstöd (HR, Marketing, Finance, Sales)

Fyll i frågeformuläret under ansökningsknappen och bifoga ditt CV så hör av vi av oss om vi tror oss ha en matchande roll för dig.

Bli en del av Amazing Azets

Våra 9 000 medarbetare (350+ i Sverige) erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 100 000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. För att trivas hos oss på Azets är du en person som gillar utveckling, självledarskap och vill arbeta enligt våra företagsvärderingar.

Values

Frågor:

Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.forsblom@azets.com

#LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök

SEGA00003 
Intresseanmälan interimsuppdrag inom ekonomi, lön & HR Sista ansökningsdag 31.12.2099 Flera orter

Titel
Intresseanmälan interimsuppdrag inom ekonomi, lön & HR
Arbetsplats
Göteborg
Solna
Malmö
Uppsala
Rotebro
Västerås
Affärsområde
Accounting
Referensnummer
SEGA00003
Ansök

Är du konsult inom ekonomi, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.

Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom ekonomi, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.

Vi har vana av att tillsätta konsulter på alla nivåer, allt från assistent upp till chefspositioner inom ekonomi, lön och HR. Även om du är ny i karriären eller har arbetat i 30 år så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.

Vi samarbetar gärna med dig som är: 

  • Engagerad 
  • Kundorienterad
  • Flexibel 
  • Ansvarstagande 

Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Bifoga gärna ett personligt brev där du berättar om vilken typ av uppdrag som du är intresserad av (omfattning, ort, typ av roll etc.) så tar vi kontakt med dig när vi hittar passande uppdrag för just din profil. 

Amazing Azets 

Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. I dagsläget är vi drygt 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.

Kontaktperson: 
Sanna Törngren, Recruitment Specialist, sanna.torngren@azets.com 

Varmt välkommen med din ansökan! 

#LI-Hybrid 

Ansök
  • Azets.se
  • talentlink

Våra lösningar

  • Löneadministration
  • Löneoutsourcing
  • Ekonomi
  • HR
  • Interim
  • Rådgivning ekonomi
  • Rådgivning lön & HR
  • Fastighetsredovisning
  • Rekrytering
  • IT-lösningar
  • Affärslösningar ERP
  • Azets Cozone
  • Digital dokumenthantering

Följ oss

  • Nyheter
  • Azets på LinkedIn
  • Azets på Facebook
  • Azets på Instagram
  • Blogg
  • Podcast
  • Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Upptäck mer

  • Webinars
  • Broschyrer & guider
  • Om Azets
  • Karriär och jobb
  • Kunder
  • ESG - Hållbarhet
  • CSR - Azets 4 Kids
  • Trust center

Kontakt

Telefon växel: 010-457 50 00

Telefon säljavdelningen: 010-457 50 16

Fler webbsidor inom Azets:

  • Azets Danmark
  • Azets Norge
  • Azets Finland
  • Azets UK
  • Azets Irland
  • Azets Romania
  • Azets.com
  • Blick Rothenberg
Azets logotype
Copyright © 2025 Azets
Privacy statement