Azets logo
  • Redovisning
    • Redovisning

    • Översikt redovisningstjänster
    • Outsourcing ekonomi
    • Din moderna redovisningsbyrå
    • Rådgivning och expertis
    • Fastighetsredovisning
    • Kedjeföretag & Franchise
    • Hantering av leverantörsfakturor
    • Digital dokumenthantering
    • Lästips

    • Spara kostnader inom ekonomi- & lönefunktionen
    • Fem tips för att lyckas med outsourcing av ekonomiarbetet
    • Likviditetsplanering
    • När är rätt tillfälle att lägga ut ekonomi- och lönearbetet?
    • Läs fler artiklar inom ekonomi
    • Hämta våra guider

    • 18 frågor och svar om outsourcing av ekonomiarbetet
    • AI på ekonomiavdelningen - inspiration och handfasta tips till ekonomichefen
    • Så gör du din årsredovisning steg för steg
    • 15 saker varje företagare bör kunna för att sköta bokföringen själv
  • Lön & HR
    • Vi erbjuder

    • Löneadministration
    • Löneoutsourcing
    • Rådgivning inom HR och lön
    • Nordisk lönebyrå
    • Reseräkningar & utlägg
    • Lästips

    • Så minskar ni personalberoendet på löneavdelningen
    • 5 tips för att lyckas med outsourcing av lönerna
    • Lönar det sig att outsourca lönerna?
    • Läs fler artiklar inom lön & HR
    • Hämta guide

    • 18 frågor och svar om outsourcing av lönearbetet
    • International payroll - complete nordic guide
    • Fem sätt att modernisera lönefunktionen
  • Interim
    • Interimskonsulter

    • Se våra interimslösningar
    • Interim redovisningskonsult
    • Interim CFO
    • Interim controller
    • Interim lönekonsult
    • Interim management
    • Interim HR
    • Rekrytering

    • Rekrytera medarbetare
    • För konsulter

    • Bli en del av Azets nätverk
    • Hämta våra guider

    • Interimskonsult - varför, när och hur?
    • 5 fördelar med interimskonsulter - Hur interimslösningar kan hjälpa er verksamhet
    • Rekrytering av interimskonsulter - Vanliga frågor och svar om processen att ta in interim kompetens
  • Om Azets
    • Företag

    • Om Azets
    • Våra kunder
    • Ansvarsfullt företagande (ESG)
    • Azets 4 Kids (CSR)
    • Nyheter

    • Nyheter
    • Evenemang & Webinarier
    • Nyhetsbrev
    • Blogg
    • Material

    • Broschyrer & Guider
    • On-demand webinarier
    • Azets Barometer
    • Azets podcast - Bang the Drum
  • Karriär
  • Kontakt
Login
SV
  • SV
  • EN
Se samtliga job

Konsult/Verksamhetsrevisor mot Offentlig sektor

Titel
Konsult/Verksamhetsrevisor mot Offentlig sektor
Arbetsplats
Sundsvall
Affärsområde
Audit and Advisory
Referensnummer
SE00240
Ansök

Azets är en ledande internationell koncern som erbjuder tjänster inom lön, ekonomi och HR. Med över 300 medarbetare i Sverige och 9 000 globalt, är vi på väg att växa ännu mer. Till sommaren kommer Azets Sverige att förvärva delar av KPMG Sveriges verksamhet inom revision, rådgivning och skattetjänster för små och medelstora företag samt kommuner och regioner. Detta innebär att vi etablerar lokal närvaro i över 30 städer och välkomnar 270 nya kollegor.

Vi växer och behöver fler drivna och engagerade medarbetare som vill utvecklas i en miljö där allt är möjligt. Just nu söker vi en ny medarbetare med placering i Sundsvall, Umeå, Örnsköldsvik eller Bollnäs.

Vi söker en senior medarbetare med driv och erfarenhet av att leda revisionsuppdrag inom offentlig sektor, företrädesvis kommuner. Du har ett intresse och engagemang för offentlig verksamhet, och vill utvecklas i en miljö och i ett team med stora karriärmöjligheter. I rollen finns även möjlighet att arbeta med rådgivningsuppdrag.

Våra insatser syftar till att bidra till en förändrings- och resultatdriven revision med fokus att stärka den kommunala verksamheten. Dessutom får du tillsammans med dina kollegor stora möjligheter att utvecklas och skapa din egen framtid. Hos oss kan du räkna med att göra skillnad.

Din roll hos oss

I rollen som konsult hos oss inom Government Advisory Services kommer du att, i nära samverkan med kollegor, ansvara för revisionsuppdraget för våra kunders räkning. Arbetet sker på uppdrag och i nära samarbete med kommunens och/eller regionens revisorer. Arbetet omfattar allt från planering till ansvarsprövning. Du kommer också att ansvara för de granskningsuppdrag som kunden beställer. Uppdragen kan beröra många olika verksamhetsområden varför du kommer att arbeta med många kollegor.

Du får en unik insyn och förståelse för de utmaningar som våra kunder inom kommuner och regioner står inför där ditt bidrag är viktigt. Vi ser det som väsentligt att du har ett starkt kundfokus med syfte att utveckla verksamheten utifrån våra kunders olika behov och förutsättningar. Utifrån din projektledande och kundbärande roll är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, en inlyssnande och tydlig kommunikation och ett coachande och stöttande förhållningssätt gentemot team och projektmedarbetare.

Vi erbjuder dig en stor variation av uppdrag inom verksamhetsrevision och kvalificerad rådgivning. Utifrån dina tidigare erfarenheter så kommer du få arbetsuppgifter/uppdrag som matchar din kompetens och som utmanar dig i din utveckling.

I rollen ingår också sälj- och marknadsansvar och ett driv att vilja växa vår affär, som anpassas till din erfarenhet.

Dina egenskaper och kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen ska du:

  • Ha stor vana av att arbeta självständigt och vara trygg med att fatta egna beslut i vardagen.
  • Ha arbetat som konsult/revisor mot offentlig sektor, alternativt ha yrkeserfarenhet av arbeten inom kommunal eller regionverksamhet.
  • Akademisk examen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik, företagsekonomi, nationalekonomi eller liknande.
  • Tala och skriva mycket bra svenska och har en förmåga att uttrycka dig muntligt på ett pedagogiskt sätt.
  • Ha körkort.

Vi ser det som meriterande om du har en eller flera av följande erfarenheter:

  • Certifierad kommunal revisor
  • Erfarenhet av kommunal revision
  • Ledarerfarenhet/kundbärare
  • Projektledning

Det är viktigt att du som söker har drivet, engagemanget och ambitionen att utvecklas inom ditt område och tillsammans med teamet. Du har stort intresse för och kunskap om offentligt styrda organisationer, deras förutsättningar och de utmaningar som de står inför.

Vad vi erbjuder

Hos oss får du en vardag med stort eget ansvar och en miljö där vi arbetar tillsammans utifrån angivna målsättningar. Här finns goda förutsättningar att utvecklas och driva sin egen utveckling och fördjupning utifrån specialisering. Som person uppskattar du en föränderlig miljö där du arbetar parallellt med flera olika projekt samtidigt. Du behöver kunna arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.

Du ska vara med och bidra till att leverera hög kvalitet till våra kunder, men vi är också mycket måna om din personliga utveckling. Tillsammans lägger vi upp individuella mål utifrån din roll, kring såväl din egen utveckling som företagets.

Våra medarbetare är vårt ansikte utåt och våra kunder väljer Azets som samarbetspartner tack vare vår yrkesetik, vårt engagemang i uppdragen och hög kvalitet i våra leveranser. Hos oss får du arbeta proaktivt med att leverera branschanpassade tjänster som skapar mervärde för våra kunder. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant, vilket innebär att du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och anpassa dig till förändringar i vår omvärld.

Vill du göra skillnad tillsammans med oss?

Om du är intresserad och vill anta en ny utmaning ser vi fram emot din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi kommer att intervjua intressanta kandidater löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 30 maj 2025. Ansökningsprocessen består av intervjuer, kapacitetstester och referenstagning samt kredit-och bakgrundskontroll.

Att välja framtida arbetsgivare och karriär är ett viktigt val. Har du frågor gällande annonsen, Azets som arbetsplats eller om vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta någon av oss:

Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.forsblom@azets.com

#LI-Hybrid #LI-MK1

Ansök
  • Azets.se
  • talentlink
  • advertpage

Våra lösningar

  • Löneadministration
  • Löneoutsourcing
  • Ekonomi
  • HR
  • Interim
  • Rådgivning ekonomi
  • Rådgivning lön & HR
  • Fastighetsredovisning
  • Rekrytering
  • IT-lösningar
  • Affärslösningar ERP
  • Azets Cozone
  • Digital dokumenthantering

Följ oss

  • Nyheter
  • Azets på LinkedIn
  • Azets på Facebook
  • Azets på Instagram
  • Blogg
  • Podcast
  • Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Upptäck mer

  • Webinars
  • Broschyrer & guider
  • Om Azets
  • Karriär och jobb
  • Kunder
  • ESG - Hållbarhet
  • CSR - Azets 4 Kids
  • Trust center

Kontakt

Telefon växel: 010-457 50 00

Telefon säljavdelningen: 010-457 50 16

Fler webbsidor inom Azets:

  • Azets Danmark
  • Azets Norge
  • Azets Finland
  • Azets UK
  • Azets Irland
  • Azets Romania
  • Azets.com
  • Blick Rothenberg
Azets logotype
Copyright © 2025 Azets
Privacy statement