Uppsägningar och omorganiseringar - arbetsgivarens ansvar
 
 
 

Uppsägningar och omorganiseringar - arbetsgivarens ansvar

Detta webinar har redan ägt rum

 

Välkomna till Azets webinar om uppsägningar och omorganiseringar den 14/10

Azets möts av många frågeställningar från företag vad gäller regelverket vid uppsägningar och omorganiseringar. Under påfrestande coronatider tvingas många arbetsgivare att skära ner eller organisera om sin verksamhet. Processen är omfattande och det finns många olika moment som vilar på arbetsgivarens ansvar.

Välkomna på detta webinar där Andreas Anker och Jeanine Ohlsson, experter inom HR på Azets, reder ut vilket ansvar arbetsgivaren har och hur ni går tillväga vid uppsägningar och omorganiseringar. 


Genom att delta på videomötet får ni bland annat en genomgång av:

  • Uppsägningar, omplaceringar, kompetenshöjande insatser eller naturliga avgångar?
  • Förberedelser inför förhandling med fackliga organisationer
  • Förhandling med fackliga organisationer
  • Realisering av förändringarna
  • Behov av nyrekryteringar