Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 300 i Sverige. Vi är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en payroll consultant som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss?
Som payroll consultant kommer du att tillhöra vår avdelning som arbetar med små och medelstora, ofta internationella, lönekunder. Det är en bred roll där du kommer vara inkluderad i alla delar av kundresan. Vi har en nära relation till våra kunder som har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på våra kunskaper. Tillsammans med teamet på 6 personer tillhör du vårt kontor i centrala Malmö. I teamet är det högt till tak och ett gott samarbete. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor inom lön och redovisning på vårt kontor i centrala Malmö.
I den här rollen har du ansvar för dina egna kunder gällande service, lönsamhet, leverans och relation. Du hanterar tolkning av kollektivavtal, reseräkningar, friskvårdsbidrag och har helhetsansvar för en kvalitativ löneleverans. Därför är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta självständigt och strukturerat mot uppsatta deadlines.
För att lyckas i rollen har du:
- Minst två års erfarenhet med självständigt lönearbete
- Kunskaper i Visma lön
- Vana att arbeta mot kund, gärna från outsourcing-branschen.
- Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Att bli en Azeter
Vi är stolta över våra medarbetare och vill erbjuda ett framgångsrikt och hållbart arbetsliv hos oss. Utöver bra ledarskap, härliga kollegor, flexibla arbetstider och kontinuerlig utveckling får du som anställd hos oss flera förmåner. Däribland hybridarbete med komplett hemmakontor, förmånscykel, massage på kontoret, schysst friskvårdsbidrag och roliga teamaktiviteter! Azets är en arbetsgivare som bryr sig, ett av våra initiativ är vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids. Som medarbetare får du möjlighet att vara med och bidra till att göra världen bättre för barn via Azets4Kids.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner:
Jenny Rosenberg, Konsultchef SME Pay, jenny.rosenberg@azets.com
Mikaela Karlström, Talent acquisition & Employer branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-hybrid #LI-MK1
Är du nyfiken på löneoutsourcing med goda möjligheter att påverka din egen karriärutveckling? Vi på Azets erbjuder just nu en möjlighet att få arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt Malmö team.
Arbetet som payroll consultant består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Goda kunskaper i Engelska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Erfarenhet av Hogia eller Agda samt Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Flexibla arbetstider
- Hälsofrämjande aktiviteter
- Massa roliga teamaktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
- Kostnadsfri massage på kontoret
- Schysst friskvårdsbidrag
Bli en del av Amazing Azets
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Pernilla Werder, avdelningschef, pernilla.werder@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
#LI-Hybrid
Här på Azets erbjuder vi dig en utvecklande roll där du får arbeta med några av Nordens mest kända varumärken och företag. Vi växer, häng med på vår tillväxtresa i den Nordiska avdelningen!
Arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av löne-leverans ut mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av att ha arbetat i Agda
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
- Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av Excel är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande
Other
-
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet genom att kunna arbeta hemifrån eller på kontoret utifrån vad som passar din livssituation bäst. Vi erbjuder dig;
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Hälsofrämjande aktiviteter
- Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
- Massage
- Friskvårdsbidrag
Contact us
Ansök till oss
Skicka in ditt CV till oss och skriv några rader om varför just du skulle passa in hos oss.
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker? Maila konsultchef Arlinda Binaku på arlinda.binaku@azets.com.
#LI-EL1 #LI-Hybrid
Här på Azets erbjuder vi dig en utvecklande roll där du får arbeta med några av Nordens mest kända varumärken och företag. Vi växer, häng med på vår tillväxtresa i den Nordiska avdelningen!
Arbetet som lönekonsult består till stor del av kvalitetssäkring av löne-leverans ut mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
- Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av Excel och Hogia är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet genom att kunna arbeta hemifrån eller på kontoret utifrån vad som passar din livssituation bäst. Vi erbjuder dig;
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Hälsofrämjande aktiviteter
- Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
- Massage
- Friskvårdsbidrag
Ansök till oss
Skicka in ditt CV till oss och skriv några rader om varför just du skulle passa in hos oss.
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker? Maila konsultchef Arlinda Binaku på arlinda.binaku@azets.com.
#LI-EL1 #LI-Hybrid
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Med över 6,500 hängivna medarbetare världen över, hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål. Vi söker vår nästa konsultchef för internationella/small kunder inom affärsområdet Accounting. Placeringsort, Solna.
I rollen som konsultchef leder, utmanar och coachar du sex redovisningskonsulter i arbetet, kunddialogen och löpande förbättringsarbete. Du bygger en stark grupp som arbetar utifrån Azets värderingar och mot gemensamma mål.
Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att vi har nöjda kunder och en lönsam kundleverans med hög kvalitét. Genom aktivt deltagande i kunddialogen bygger du starka kundrelationer. I ditt arbete har du fokus på kund-och medarbetarlönsamhet som bidrar till Azets framgång. Du har även ett tätt samarbete med övriga tre konsultchefer som har varsitt team inom samma avdelning. Tillsammans utvecklar och utmanar vi varandra.
Dina ansvarsområden som konsultchef kan sammanfattas i:
- Personalansvar som förutom att leda, motivera och coacha gruppen även innebär att skapa lönsamhet, engagemang och utveckling.
- Kundansvar som innebär direkt ansvar för gruppens service, lönsamhet, leverans och relationer
- Vara ambassadör och möjliggörare för företagets strategi samt förankra och implementera den
- Huvudfokus är den egna gruppen men även att se till helheten och verka för hela företagets framgång
Vi söker dig som har:
- Kunskap och tidigare erfarenhet inom redovisning från löpande bokföring till årsredovisning och inkomstdeklaration
- God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet.
- Professionella kunskaper i svenska och engelska
- Kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom konsultbranschen och är van att leda andra. Har du erfarenhet av att resursplanera och god systemvana och erfarenhet av Visma Business, Fortnox eller Business Central ser vi det som ett plus.
Du är strukturerad och sätter mål som du realiserar och förverkligar. I ditt arbete drivs du av utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas, vilket innebär att du ibland kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att nå de gemensamma målen. Med en god kommunikativ förmåga når du ut med dina budskap till kund, samarbetspartners och medarbetare. Du är engagerad, stresstålig och har förmågan att särskilja sak och person.
Vi på Azets
Azets är ett företag som ständigt strävar mot förbättringar vare sig det gäller kvalité, kundrelationer, system eller medarbetarperspektivet. Vi erbjuder Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån med en ordentlig arbetsplats och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Som chef får du arbeta med kompetenta medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll.
Skulle du passa in i rollen som en av våra Amazing Leaders? Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt, så sök redan nu!
Frågor: Mika Grujcic, Avdelningschef Internationella/Small mika.grujcic@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Azets provides services within finance, payroll, and HR for over 30k+ companies across the UK, Norway, Sweden, Denmark, and Finland. The company has over 170k enterprise users with the expectation of doubling over the next 3 years.
Our legal & compliance department in Sweden supports the Swedish business and our clients. The department is growing with a new role and will be four people by the end of this year. We are looking for a person who wants to grow with the department and Azets.
As a junior contract analyst your main responsibility will be assisting in all aspects of contracts and contractual strategy. This means supporting in solving customer problems related to contract drafting, negotiations, deviations, renewals and amendments. You will work closely with the Head of Legal and Compliance as well as the business and our customers. To be successful you will establish good relationships in Azets but also among our clients. Furthermore you will assist in disputes as well as support in risk assessments on existing contracts.
You will be assessing contract frameworks from a commercial perspective and assist in implementation of a contract management archive. As you grow into your role you will be able to take more responsibility in the area such as: a greater and more independent role in meetings with clients, drafting contracts as well as negotiating, and other responsibilities listed above.
Formal skills:
- University education within law or business
- Excellent English skills (verbal and writing)
We see Swedish skills as a great advantage but not a must, however we do require you to develop your Swedish while at Azets. As a person you are great at building relationships with people across the company and clients. You have a smooth way of working with different people in all kinds of situations.
You face problems with an analytical mindset and like to dig into details. Our contracts require you to have great writing skill and ability to capture the essence in discussions and put it into formality. To be successful in this role you are not only analytic and great with details, but also performance driven. In return we offer you the ability to thrive and have a platform to build a great foundation of knowledge.
About Azets
At Azets we care about our employees, their wellbeing and professional development. With an open culture and inclusive colleagues it’s easy to thrive and connect with the company. We offer you the opportunity to begin your career in a fast-paced environment where you are exposed to a variety of customers and challenges, giving you a broad insight into business and depth skills in contracts. As an employee at Azets you get a beneficial package including:
- Smarter working - our hybrid way of working which gives you the flexibility to balance your time between work and home office, while getting a decent workspace at home.
- Flexible working hours
- Proactive health work
- Massage free-off charge in the office
- 7 habits of highly effective people, Stephen Covey's personal and professional self-leadership course.
- Activities with your team and the office.
For questions, please contact Head of Legal and Compliance, Fernando Orozco, fernando.orozco@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du nyfiken på löneoutsourcing med goda möjligheter att påverka din egen karriärutveckling? Vi på Azets erbjuder just nu en möjlighet att få arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Välkommen att bli en del av vårt Rotebro team.
Arbetet som payroll consultant består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Goda kunskaper i Engelska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Erfarenhet av Agda samt Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är ett modernt, väletablerat företag som har en god företagskultur och högt i tak. Vi värnar om våra medarbetares välmående och utveckling, därför erbjuder vi alla våra konsulter:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra grenar inom vårt kompetens-träd (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Flexibla arbetstider
- Hälsofrämjande aktiviteter
- Massa roliga teamaktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF för att ytterligare stärka din position på marknaden.
- Utbildning inom Självledarskap (Franklin Coveys) som vi tillämpar på hela bolaget.
- Kostnadsfri massage på kontoret
- Schysst friskvårdsbidrag
Bli en del av Amazing Azets
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Kontakta: Jessica Ahlström, konsultchef, jessica.ahlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
På Azets erbjuder vi dig en utvecklande konsultroll inom HR med fullt kundfokus. Vi är stolta över leveransen av löneoutsourcing till våra kunder inom olika branscher och storlek. Många av dem har behov av stöd i olika HR-relaterade frågor och det är här du kommer in! Du blir helt enkelt en förstärkning av och/eller agerar som kundernas HR-avdelning.
Som HR-advisory konsult kommer du att stötta kunderna inom såväl det löpande HR-arbetet som mer specifika uppgifter inom arbetsrätt, pensionsfrågor, hantering av expats, framtagning av anställningsavtal, personalhandböcker, lönekartläggning och annat. Du driver självständigt dina uppdrag och ser alltid potentiella affärsmöjligheter.
I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom variation av kunder och olika typer av konsultuppdrag. Vårt mål är att utöka vårt erbjudande inom HR-advisory med fler konsulter inom de närmaste åren. För dig som har rätt kompetens, personlighet och driv finns möjlighet att ta en mer ansvar inom området.
Tillsammans utvecklar ni Azets erbjudande inom HR Advisory. Du arbetar nära hela vår organisation inom Lön och stöttar såväl de kunder som har valt att outsourca sin lön och/eller redovisning till Azets som andra kunder.
Vi söker dig som har;
- HR-utbildning från högskola eller universitet
- Minst fyra års erfarenhet av att ha arbetat som HR Business Partner eller som konsult.
- Trygghet i att arbeta med frågor gällande anställningsavtal, anställningsvillkor, förmåner,
- samt andra HR-relaterade frågor.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med expats och pensioner.
För att trivas hos oss tror vi att du är en driven person som gillar förändringar såsom automatisering och digitalisering. Du har en naturlig proaktiv approach och strävar efter en förbättring och effektivisering av processer och rutiner hos både kunder och internt. Du bör även tycka om att arbeta i team och att lära av andra samtidigt som du på ett pedagogiskt sätt kan stötta och lära andra kollegor.
Placering är på vårt kontor i Solna, du rapporterar till Business Area Director Payroll. Azets är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har mycket att göra i perioder och det gillar du, men vi har även tid för återhämtning mellan topparna. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret men också hemifrån.
Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!
Då vi gör urval fortlöpande kan tillsättningen av tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.
Kontakt
Om du har några frågor om arbetet kontakt gärna rekryterande chef Åsa Eschricht Jonsson, asa.eschricht.jonsson@azets.comeller HR Advisory Katarina Carlsson, katarina.carlsson@azets.com
Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mailadress: unionenklubben.azets@gmail.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Är du löneadministratör som är bra på att bygga relationer och trivs med att arbeta i en varierande tjänst med eget ansvar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Azets är en internationell outsourcingleverantör inom lön och redovisning. Vi erbjuder även våra kunder interimskonsulter som kan hjälpa till på plats hos kunderna under tillfälliga perioder. Nu söker vi en driven lönekonsult till vår interimsverksamhet i Stockholm.
I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom erfarenhet av att arbeta hos olika kunder i deras system och processer. Dina uppdrag kan vara olika långa och ha olika omfattning, men oftast är ett uppdrag minst ett halvtidsuppdrag. När du inte arbetar hos kund förstärker du våra övriga löneteam inom outsourcing. Oftast är uppdragen i Göteborg där du är på plats hos kund ett par dagar i veckan, men kan även vara i Stockholm och då arbetar du på distans. Tjänsten är heltidstjänst men finns möjlighet att bli anställd på tidsbegränsad eller tillsvidare.
Vi söker dig med:
- YH utbildning inom lön
- Minst 5 års självständigt lönearbete
- Erfarenhet från lönesystemet Hogia och/eller Agda
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen som interimskonsult via Azets tror vi att du är en person som tycker om variation och nya utmaningar samtidigt som du är pålitlig och levererar med kvalitet. Du tycker om att bygga relationer och ge bra service till kunder.
På Azets får du möjlighet att utvecklas i en trivsam och inkludernade miljö. Vi är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Du som medarbetare på Azets har tillgång till hälsoaktiviteter och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. Vi ger dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
Intresserad?
Skicka in ditt CV till oss och skriv några rader om varför just du skulle passa in hos oss. Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan.
Har du några funderingar innan du söker? Maila interimschef Helena Malmström på helena.malmstrom@azets.com.
#LI-hybrid #LI-MK1
Ska du ut på LIA i höst och vill få möjlighet att komma in på en arbetsplats där du får blir en del av ett team på ett bolag som fokuserar på digitalisering? Nu söker vi drivna och engagerade kandidater som vill göra sin LIA hos oss. Här får du arbeta med välkända bolag och starta din utvecklingsresa inom redovisning.
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Med över 6,500 hängivna medarbetare världen över, hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål.
Placering finns på kontoret i Solna Business Park eller i Malmö. För att du ska lyckas på bästa sätt får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
I vårt praktikprogram får du:
- Inblick och kunskap om hur en modern digital redovisningsfunktion fungerar
- En mentor som finns för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från kollegor
- Omsätta dina kunskaper i praktiken
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar det finns för dig inom Azets och redovisningsområdet
Vem är du:
- Student från en yrkesförberedande skola med inriktning redovisning
- LIA period under hösten 2023
- Kommunikativ både internt och externt med kund
- Teamorienterad och systemintresserad
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Flytande i svenska och med goda kunskaper i engelska
Visste du att vi har anställt flera av våra praktikanter efter avslutad LIA?
Ansök om LIA-plats:
Bifoga ditt CV och fyll i frågeformuläret som finns i ansökan. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av platserna löpande, men sista ansökningsdag är 9 april. Sök redan idag för att fånga din plats hos oss!
Kontaktperson:
Caroline Bergendahl, rekryterare caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Vill du ha möjligheten att påbörja din lönekarriär i en internationell koncern som ligger i framkant gällande digitalisering? Som praktikant hos oss ges du möjligheten att arbeta med välkända bolag och få en stor utvecklingskurva inom lönearbete.
Under LIA perioden kommer du, tillsammans med andra likasinnade praktikanter, få ingå i vårt praktikprogram där du får:
- Inblick och kunskap om hur en modern lönefunktion fungerar
- En mentor som finns till för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från våra kompetenta kollegor
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar just du kan ta inom lön
Placering finns på kontor i Solna Business Park, Rotebro, Uppsala, Malmö eller Göteborg med möjlighet att förlägga vissa delar på distans. För att du ska nå önskad utveckling under din LIA får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
Vem är du:
- Student från yrkesförberedande skola med inriktning lön
- Du har LIA period under hösten 2023- önskvärt att perioden är minst 8 veckor lång.
- Kundorienterad
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete
Vår ambition är att anställa praktikanter efter avslutad LIA och flera av våra tidigare praktikanter har gjort karriär hos oss!
“Det som jag tyckte var bäst med min LIA var variationen av att arbeta med olika kunder och avtal vilket var jättelärorikt. Även att det fanns ett tydligt upplägg för LIA perioden från första dagen så att jag visste vad jag kunde förvänta mig och vem jag kunde vända mig till.” Sofia, anställd lönekonsult Göteborg, genomförde LIA vår 2022.
Såhär söker du:
Bifoga ditt CV och fyll i frågeformuläret som finns i ansökan. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av platserna löpande, så sök redan idag för att fånga din plats hos oss.
Kontaktperson:
Caroline Bergendahl, rekryterare caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Är du löneadministratör som är bra på att bygga relationer och trivs med att arbeta i en varierande tjänst med eget ansvar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Azets är en internationell outsourcingleverantör inom lön och redovisning. Vi erbjuder även våra kunder interimskonsulter som kan hjälpa till på plats hos kunderna under tillfälliga perioder. Nu söker vi en driven lönekonsult till vår interimsverksamhet i Stockholm.
Vi önskar att du har arbetat minst 5 år med självständigt lönearbete samt att du har goda kunskaper i Hogia och/eller Agda och olika kollektivavtal. I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom att du får erfarenhet av att arbeta hos olika kunder i deras system och processer. Dina uppdrag kan vara olika långa och ha olika omfattning, men oftast är ett uppdrag minst ett halvårssuppdrag. När du inte arbetar hos kund förstärker du våra övriga löneteam inom outsourcing. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Du behöver vara en person som tycker om variation och nya utmaningar samtidigt som du är pålitlig och levererar med kvalitet. Du tycker om att bygga relationer och ge bra service till kunder. För att lyckas med dina uppdrag hos oss behöver du kunna svenska flytande i tal och skrift samt vara bekväm med att kommunicera på engelska.
Vi söker dig med:
- YH utbildning inom lön
- Minst 5 års självständigt lönearbete
- Erfarenhet från lönesystemet Hogia och/eller Agda
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Kunskaper i Excel
På Azets får du möjlighet att utvecklas i en trivsam och inkludernade miljö. Vi är ett modernt, väletablerat företag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Du som medarbetare på Azets har tillgång till hälsoaktiviteter och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. Vi ger dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
Intresserad?
Skicka in ditt CV till oss och skriv några rader om varför just du skulle passa in hos oss. Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan.
Har du några funderingar innan du söker? Maila interimschef Helena Malmström på helena.malmstrom@azets.com.
#LI-Hybrid
Är du konsult inom redovisning, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.
Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom redovisning, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.
Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig.
#LI-Hybrid
- Azets.se
- talentlink