Har ni behov av en interim lönekonsult?
Då har ni kommit rätt! Hos oss kan ni anlita en interim lönespecialist när ni behöver tillfällig förstärkning t ex vid sjukdom, föräldraledigheter och uppsägningar.
Interim lönekonsult - fördelar för er
- Konsulten kommer till ert företag med kort varsel
- Ni får en konsult med god kompetens och som kan svensk lagstiftning
- En interim lönespecialist från Azets har erfarenhet av alla vanliga lönesystem och kollektivavtal
- Vi har flexibelt avtal och ni betalar endast för de faktiska timmar som er interim lönespecialist arbetar åt er
Vad gör en interim lönekonsult?
En interim lönekonsult hjälper företag bland annat med lönekörningar, semesterhantering, utläggshantering och pensionsadministration. En interim lönespecialist ska ha koll på anställningsavtal, skattedeklarationer och hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och regler, men framför allt säkerställa att medarbetarna får sina löner utbetalda i tid.
Detta kan en interim lönespecialist från Azets hjälpa er med
- Löne- och förmånsberäkningar
- Lönekörning och löneutbetalning
- Rapportering internt och externt
- Utläggshantering
- Semesterhantering
- Avräkning av bonus och lön
- Stöd vid frågor kring kollektivavtal, traktamenten, föräldraledighet etc
- Underhåll av lön- och personaldata
- Och mycket mer...
Så hjälper vi våra kunder med interimstjänster
“Från första kontakt tills vi hade förslag på bra kandidater och ett färdigt avtal tog det bara några få dagar.”
Är ni nyfikna på att anlita en interim lönekonsult? Kontakta oss här så hjälper vi dig!
Man kan läsa sig till mycket. Men att prata med någon som vet är bättre. Kontakta oss via formuläret eller ring oss på 010-457 50 16 så hjälper vi er!
Helena MalmströmHead of Interim |
|
Sanna TörngrenInterim Service |
Så fungerar det att anlita en interim lönespecialist av Azets
När ni anlitar en interim lönekonsult av Azets skickar vi en av våra erfarna lönespecialister till ert företag. Vår interim lönespecialist blir en del av ert interna team under ledning av er under den avtalade tiden. Samma interim lönespecialist utför arbetet under hela perioden på det sätt ni önskar. Om ert behov av hjälp varierar finns det möjlighet att öka och minska antalet timmar ni utnyttjar. Med en interim lönekonsult slipper ni dyra personalkostnader som pensioner, semester, sjukdom och utbildning. Ni betalar endast det avtalade timpriset för de faktiska timmar er interim lönekonsult arbetar hos er.
På så sätt minskar ni de fasta kostnaderna samtidigt som ni får assistans av Nordens ledande specialister inom lön, redovisning och HR. Ni får även en flexibel lösning som samtidigt är säker då ni kan vara trygga med att er konsult inte blir ersatt av en ny imorgon.
Med en interim lönespecialist från Azets kan ni löpande anpassa avtalet så att ni alltid har de resurser i lönefunktionen som behövs. Det är en säker och flexibel lösning.
Kontakta oss om att anlita en interim lönespecialist
Letar ni efter andra tillfälliga resurser?
Vi har många olika interimsroller som är redo att hjälpa till på ert företag. Allt från ekonomi och ledning, till lön och HR. Alltid med flexibla avtal som är anpassat efter ert behov. Ni kan se våra andra interimslösningar här.